B2B MARKEDSFØRING
DER SKABER VÆRDI

B2B MARKEDSFØRING MED VÆRDI

B2B markedsføring er en kompleks størrelse, og i de fleste tilfælde, skal B2B markedsføringen kunne håndtere flere faktorer end ved B2C markedsføring.

B2B markedsføring handler om mere end blot kvantitativ synlighed i form af bannere og annoncering. En væsentlig faktor på B2B markedet er dets købsproces, som oftest er længere og mere rationel og logisk drevet.

B2B markedsføring handler derfor i høj grad også om, hvilken positionering af ens brand og produkt. Hvordan skal kunderne opfatte dig som virksomhed, har du kompetencen til at opfylde kundens behov her og nu, men også til at kunne hjælpe kunderne over en længere tid.

B2B markedsføring handler derfor i høj grad om at tilføre værdi til ens målgruppe og positionere sit brand. Derfor starter din markedsføring også i din markedsføringsstrategi.

people-2567566_1920
Know-like-trust_buy B2B

FOKUS PÅ CONTENT MARKETING

Content marketing, et begreb der over noget tid har været på manges læber. Specielt når der snakkes B2B markedsføring. Men hvad er Content marketing?

Content marketing, eller indholdsmarkedsføring, handler om at kende sine kunders udfordringer og behov. Således kan du producere indhold der besvare dine kunders udfordringer, uddanner dem inden for dine produkter, og opbygger tillid til dit brand.

God content marketing handler i høj grad om dens kontekst. I en tid hvor vi bombarderes af budskaber handler det om at levere det rigtige indhold, på det rigtige tidspunkt, på den rette kanal. Alt sammen i forhold til hvor kundeemnet befinder sig.

Din content marketing er såvel med til at dine kundeemner bliver opmærksom på dit brand, ligesom indholdet er med til at uddanne og informere målgruppen. I en simplificeret formel/metode, snakker man om KNOW – LIKE – TRUST – BUY proces.

SYNERGI I DIT MARKETING MIX

B2B markedsføring strækker sig ofte over en længere købsproces, og derfor er der heller ingen quick fixes. Ikke dermed sagt, at der ikke er nogle lavthængende frugter 😉.

De sidste to årtier er der kommet et utal af nye discipliner og kanaler inden for markedsføringen. Succes med B2B markedsføring handler i høj grad om at forstå disses fordele og ulemper, og hvorledes din virksomheds marketing mix skal se ud.

Adwords og SEO har deres fordele, men hvis din hjemmeside ikke er interessant for dine besøgende hvorfor så tiltrække trafik. Hvordan bruger du sociale medier, og hvilke platforme skal du være på?

Alt sammen skal di anvendelse af forskellige kanaler skabe værdi, for dig og dine kundeemner. Det er synergien i dit marketing mix der er med til at skabe synlighed og styrke din brand position.

Det er din markedsføring der skal generere leads, og det er de mest interessante leads du skal give videre til salg… når dit lead er interessant nok for dine sælgere.

B2B markedsføring

Kontakt mig

Få råd til din markedsføring!

Skal vi tage en uforpligtende snak omkring, hvordan din markedsføring kan bidrage til flere leads og mere salg for din virksomhed?

Så udfyld formularen med det samme og jeg tager kontakt til inden for 24 timer (hverdag).