DIT B2B SALG STARTER
MED DIN MARKEDSFØRING

B2B SALGET ER BLEVET DIGITALT

B2B salget har udviklet sig i takt med den digitale udvikling, og undersøgelser viser at dine kunder foretager mere en 60 % af købsprocessen på egen hånd, i det som kaldes for research-fasen.

Den digitale udvikling er omdrejningspunktet for ændringen i købsprocessen, og som virksomhed er det ikke længere nok at følge udviklingen. Den digitale udvikling har ændret B2B salget, og de virksomheder som forstår og formår at tilgå ’det nye salg’, er de virksomheder som vil få succes.

For mange B2B salg er der knyttet en stærk personlig relation, og det er stadig virksomhedens sælgere der vil stadig have den tætteste kontakt til kunderne. Specielt i den afsluttende fase af salget, og til dels også i efter-salget.

Det nye B2B salg er digitalt, og derfor er der også et stort behov for at marketing og salg i højere grad samarbejder.

B2B Salgsproces
Operationel eksekvering

HØRT OM INBOUND MARKETING?

Tiden med hardcore kold kanvas er ved at være passé. For ud over at være ressourcekrævende, samt demotiverende for mange, er kold kanvas ikke tidssvarende i forhold til den ændrede købsproces inden for B2B. På B2B markedet starter 9 ud af 10 deres købsproces på nettet, eksempelvis via en søgning på Google. De sociale mediers rolle er stigende, og alle B2B sælgere har hørt om Social Selling.

Med Inbound marketing arbejder du med, at din markedsføring stadig skal skabe kendskab og synlighed, men også opbygger tillid og præference til dit brand og produkter. Ikke mindst positionere dig som eksperten indenfor netop jeres område.

Inbound marketing er værdiskabende markedsføring, målrettet kundens behov og udfordringer. Inbound marketing har ligeledes fokus på, at ’blive fundet af sine kundeemner’ frem for markedsføring der er opsøgende og forstyrrende.

Med Inbound marketing kan du altså være tilstede i kundernes researchfase, og øger dermed samtidig chancerne for at blive inviteret til den sidste del af salgsprocessen.

FRA MQL TIL SQL

B2B sælgere spillet stadig i mange situationer en væsentlig rolle i B2B salget. Det essentielle er, at sælgerne ført kommer i spil når dit lead er klar til kontakten med sælgeren.

Hos Leads2Sale rådgiver vi om ’det nye B2B salg’. Hvordan skaffer du viden og indsigt om dine leads, er kundeemnet varmt nok til at sælger kontakter dem, eller skal din markedsføring bearbejde dem yderligere?

Markedsføring og salg er to væsentlige funktioner i virksomheden, som skal arbejde tæt sammen. Sælgerne skal hjælpe marketing med deres indsigt i kundernes behov og udfordringer, mens markedsføring skal hjælpe sælgerne med hvilke kundeemner der er mest attraktive lige nu.

Leads2Sale gør dig klar til ’det nye salg’, til glæde for dine kunder – og for dig.

social selling hands

Kontakt mig

Få råd til din markedsføring!

Skal vi tage en uforpligtende snak omkring, hvordan din markedsføring kan bidrage til flere leads og mere salg for din virksomhed?

Så udfyld formularen med det samme og jeg tager kontakt til inden for 24 timer (hverdag).