Hvorfor Sociale medier

B2B markedsføring - Sociale medier

Sociale medier er meget mere en tidsfordriv

Social Medier skal tages alvorligt som en værdifuld markedsføringsdisciplin, der skal integreres i din marketingstrategi

Har du spurgt dine bedste kunder, omkring deres vaner når det kommer til brugen af sociale medier? Hvis dine kunder er aktive på sociale medier, så skal du også være det!

Browse de forskellige sociale medier og undersøg nærmere på dine kundeemner. Er de tilstede gennem egne opslag/opdateringer, er de aktive med input i diskussioner, eller lytter de ‘blot’? Dette kan hjælpe dig med at besvare om du skal engagere dig og anvende sociale medier i din markedsføring.

Måske du endnu ikke er på de sociale medier, men så kan du næsten være sikker på at dine konkurrenter er. 84% af alle B2B virksomheder benytter forskellige SoMe kanaler (ifølge Social Media Examiner). 90% indikerer at deres tilstedeværelse på sociale medier har medvirket til øget synlighed af deres virksomhed.

Fordelene og ulemperne ved Sociale Medier

Skab ambassadører for din virksomhed

Markedsføring på de sociale medier kan skabe ambassadører for din virksomhed. Samtidig kan det bidrage til at styrke dine investeringer i content marketing og din hjemmeside, ved at nå ud til flere potentielle kundemener.

Nøglen til succes med sociale medier er, at bruge det til opnåelse af et specifikt mål for din markedsføring.

Pas på 'tidsfordriv'

Uden en plan fore sociale medier, kan det let ende i en ‘investering uden afkast’. Sørg for at der et defineret mål for din tilstedeværelse sociale medier, udover at få så mange ‘like’ og ‘delinger’ som muligt.

En ugennemtænkt opdatering kan få dig i fedtefadet, hvor du ender i en større eller mindre shitstorm. Sociale medier kræver fokus, vurderinger og erfaring, og kan derfor være for risikabelt blot at lægge i hænderne på den unge praktikant.

En investering i markedsføring, er en prioritering af dit salg