Hvorfor Content Marketing

Content marketing

Studie viser at 86% anvender Content Marketing

Content Marketing defineres som strategisk markedsføring, der fokuserer på at producere og distribuere værdifuld, relevant og konsistent indhold.

Målet med Content marketing er at tiltrække og fastholde en klart defineret målgruppe, med henblik på at konvertere disse til profitable kunder på den lange bane.

Content marketing har vist sig som en dokumenteret og særdeles effektiv markedsføringtaktik, til at engagere kundeemner gennem købsbeslutningsprocessen, og opbygge en tillid og relation til din virksomheds brand, som en kilde til kompetent viden inden for dit område.

God Content marketing gør det nemmere for dine kunder af finde dig via søgeresultater på Google, hjælper dine besøgende med at forstå din virksomhed og jeres services, bygger relation og tillid til dig og dine kompetencer.

Content marketing er benzinen til såvel dine inbound som outbound markedsføringskampagner.

Fordelene og ulemperne ved Content Marketing

Markedsføring til og for dine kundeemner

Content marketing med kvalitet hjælper med at skabe opmærksomhed omkring din virksomhed og dine produkter (services), og hjælper kundemnet gennem deres købsproces. Gennem indhold som blogs, videoer, guides med mere kan du tilføre indhold der appellere til din målgruppe, alt efter hvilket stadie de befinder sig i, i deres købsbeslutning.

Derudover bidrager content til at give dit brand en stærkere identitet, og får du distribueret det korrekt har du mulighed for at indholdet (og dermed dit brand) når bredt ud. Content marketing genererer generelt flere leads end traditionel markedsføring, og kan i høj grad opdateres og genbruges.

Vær ikke overambitiøs

En stor risiko med content marketing er, at du kan være for overambitiøs. Start i en mindre skala, producer færre elementer med indhold, men fokuser på kvaliteten. Eksempelvis en kontinuerlig opdateret blog eller youtube kanal.

Husk på at du skal skabe værdi for dine kundeemner, enten gennem uddannelse, ny viden eller lignende. Outsourcing kan være interessant, men vær sikker på din leverandør forstår dit marked, dine produkter og dine kundeemner.

Reducer din risiko ved at producerer en god white paper, guide, eller e-bog. Indholdet i dette, kan du opdele til flere blog-indlæg på din hjemmeside.

En investering i markedsføring, er en prioritering af dit salg