Hvorfor Email markedsføring

B2B markedsføring - Email markedsføring

Det 'ældste' medie men stadig effektivt

Inden for B2B markedsføring har man benyttet sig af email markedsføring i mere end 20 år. Fordi det er økonomisk attraktivt og effektivt.

Email markedsføring er en effektiv markedføringstaktik, når det kommer til at få opmærksomhed fra dit kundeemne, samt skabe en tættere relation til din virksomhed gennem målrettede og værdiskabende markedsføringsaktiviteter.

Email teknologier:

Email Service Providers (ESPs) – Der findes et hav af ESP’er såsom Mailchimp, Campaign Monitor med flere. Disse er designet til at du let og automatisk kan arbejde med email markedsføring. De bedste ESP’er sikre at dine email ikke ender i spamfiltre, bidrager med data du kan analysere på, giver adgang til forskelige designskabeloner og mulighed for segmenterede lister med mere.

Der findes en skov af forskellige ESP’er, hvorfor det betaler sig at overveje hvilke funktionaliteter man har behov for i dag, men også på den længere bane.

All-in-one solutions – Mange af de ovenstående email markedsførings værktøjer står som individuelle løsninger, mens andre også kommer med funktionaliteter som marketing automation, CRM, eller med mulighed for at integrere dit ESP system.

Integrerede systemer kan ofte virke mere robuste, men kræver ligeledes en yderligere dedikation og fokus. Men vil uden tvivl kunne tage din email markedsføring til det næste niveau.

Fordelene og ulemperne ved SEO

Effektiv markedsføringskanal

Når det kommer til effektivitet, så er email markedføring en af de mest effektive markedsføringsdiscipliner. Ifølge Direct Marketing Association kan email generere en ROI på 4.300 %.

Derudover er email en af de mest foretrukne markedsføringskanaler, når det kommer til B2B. 77% af dine kundeemner/kunder foretrækker denne kommunikaitonsform.

Hvad er det rigtige for dig?

Stand-alone tool – kræver ofte andre værktøjer i værktøjskassen, hvilket igen medfører yderligere budget og tidsressourcer. Ligeledes kan det være svært at integrere og forene data med øvrige markedføringsdata.

Integrated platform – er du klar til dette? Det kan virke meget indbydende, men overvej om de mange funktioner er ‘nice to have’ eller ‘need to have’ lige nu.

En investering i markedsføring, er en prioritering af dit salg