Hvorfor Leadgenerering

B2B markedsføring - Leadgenerering

Hvordan finder du de mest kvalificerede kundeemner?

Leadgenerering er processen omhandlende at finde og engagere de bedst kvalificerede kundeemner til din B2B service.

Målet med Leadgenerering er ganske enkelt ved at tiltrække flere (og bedre) potentielle kundeemner, og få dem ind i din virksomheds salgsproces.

Overordnet set er leadgenerering ikke en markedsføringsdisciplin, men mere et udbytte af din anvendelse af SEO, email, content, annoncering med mere. Mange af de diskutterede discipliner inden for markedsføring vil hjælpe din virksomhed til at accelerere processen.

Trods at der ikke er tale om en decideret markedsføringsdisciplin skal leadgenering have et specielt fokus, da det spiller en væsentlig rolle i B2B markedsføring.

Mange af de præsenterede taktikker bidrager til din generering af leads. Derfor er det vigtigt at forstå hvilke taktikker der arbejder bedst sammen, i arbejdet om at generere flere leads med din B2B markedsføring.

Fordelene og ulemperne ved Leadgenerering

Større pipeline, flere deals, større omsætning

Analyser viser, at inden for B2B markedsføring siger mere end 75%, at deres største udfordring er at generere leads at tilstrækkelig høj kvalitet. Virker ens arbejde med leadgenerering vil man kunne leverere et konstant flow af kvalificerede kundeemner.

Leadgenerering supporterer en større pipeline af leads, flere lukkede aftaler og større omsætning.

Fokuser din tid og dit budget

Den største risiko er at ville for meget, og derfor ende med ikke at gøre noget særlig godt. Vær fokuseret omkring din målsætning, og hav fokus på dit budget. Vælg de mest komplementære og realistiske markedsføringstaktikker, og sørg for at du kan måle resultatet af din indsats.

En investering i markedsføring, er en prioritering af dit salg