Hvorfor Leadnurturing

B2B markedsføring Foredrag

Alle leads er ikke salgsklare

Hvilke leads er skal dine sælgere have, og skal du være ligeglad med resten?

Hvordan holder du potentielle kundeemner interesserede i dine services, samtidig med at du gør dem mere salgsklare?

Svaret på dette leadnurturing (eller på dansk, pleje af dine leads!!).
Gennem din leadnurtureproces sørger du for, at leverer konsistente og relevante informationer til dine kundeemner. Information som knytter kundeemnet tættere på din virksomhed og jeres ydelser. Udover at aktivere dine kundeemner, skal din leadnurturing hjælpe med at definere hvornår et lead er ‘varmt nok’, til at blive overleveret til salgsafdelingen.

Arbejdet med B2B markedsføring kræver at du forstår dine kunders pain point og behov og således kan generere det rette content. Forstår du deres købsproces, ved du hvornår og hvor du skal levere dine budskaber? Når du arbejder med leadnurturing vil du ofte arbejde med forskellige ‘touch points’ i form af kanaler og budskaber, ligesom du vil arbejde med forskellige ‘niveauer’ i forhold til forskellige faktorer.

Inden for leadnurturing arbejder man derfor også oftest med en form for leadscoring, til definition af et kundeemnes interesse og ‘parathed’.
Kompleksiteten ved at planlægge og opsætte leadnurturing kampagner, gør markedsføring automation disciplinen til en såvel udfordrende men også meget værdiskabende aktivitet.

Fordelene og ulemperne ved Leadnurturing

Flere leads, til billigere pris per lead

Hvis du har plejet og informeret kundeemner, vil disse og være bedre uddannede kunder i forhold til dine service. Undersøgelser fra Forrester Research viser, at virksomheder der har succes med Leadnurturing generere 50% flere salgsklare leads, og at disse leads koster 33% mindre end andre genererede leads.

Forståelse for kundernes behov

Hvis du ikke forstår dine kunders behov og udfordringer, vil du have svært ved at levere de rette informationer på den rette tid. Arbejdet med leadnurturing kræver en indsigt og forståelse af kunden, for at kunne levere den rette og rigtige content.

Så inden du investerer i udviklingen af forskellige flows og marketing automation værktøjer, så sørg for at have en god forståelse og indsigt i kundens behov, udfordringer og præferencer.

En investering i markedsføring, er en prioritering af dit salg