Hvorfor Mobilmarkedsføring

B2B markedsføring - mobilmarkedsføring

Du bruger allerede mobilen til emails, kalender, spil

Trods at mobilen bruges til stort set alt i dagligdagen, overraskes mange over dens rolle når der snakkes B2B markedsføring.
  • 74% siger at mobiloptimerede hjemmesider er ‘meget effektive’ eller ‘i høj grad effektive’ i forhold til at få flere konverteringer.
  • 56% af B2B kunder bruger smartphones til at tilgå forretningsrelateret indhold (blog, nyheder, video m.m), og 42% bruger deres tablets til dette.
  • Google annoncerede i efteråret 2016 at de ville begynde en ‘mobile first’ indeksering i forhold til dens søgeresultater.

Med andre ord, så skal mobilen (eller smartphone) tænkes ind i din B2B markedsføring, som en særdeles effektivt markedsføringskanal. Dine kundeemner konsumerer i høj grad content via mobilen, hvorfor en dårlig mobil-oplevelse vil påvirke deres holdning og tillid til dig som potentiel samarbejdspartner.

Kigger man på mobile B2B markedsføring dækker dette alt fra en mobilvenlig hjemmeside, udviklede apps til eventuelle messer, bannerannoncering med mere. Oftest ligger den største mulighed i, at gøre ens content let tilgængeligt og konsumerbart på mobile devices.  For i en tid hvor vi ‘altid er online’, bliver du nød til også at tænke dette ind i forhold til dit content og hvor dine kundeemner finder dette.

Det kan kræve en signifikant brug af tid (og indhug i markedsføringsbudgettet), men en investering som er givet godt ud, også for fremtiden. Plus, at hvis du ikke gør din virksomheds markedsføring mobilvenlig, giver du dine konkurrenter en mulighed for at få en stor fordel.

Fordelene og ulemperne ved Mobilmarkedsføring

Vores mobiler, er vores drug

Om der er tale om forbruger eller B2B kunder, så er vi alle afhængige af vores mobile devices i vores informationssøgen (og dermed også som en del af købsprocessen). Skal dit indhold findes af dine kundeemner, skal du kunne levere dette på mobile devices, og du har en konkurrencemæssig fordel i forhold til dine konkurrenter.

Test altid nye værktøjer

Mobiloptimering kan være en større udgift og være af høj kompleksitet. Ved implementering af nye tools med mere, så undersøg om disse har indbyggede ‘mobil funktionaliteter’, og bliv aldrig for fancy uden at have testet disse inden du investerer. Således vil du nemmere kunne opnå dine KPI’er og målsætninger for din mobilmarkedsføring. Igen, fokuser på ‘must have’ og simplicitet, og udbyg så derfra.
En investering i markedsføring, er en prioritering af dit salg