Content marketing is a marketing technique of creating and distributing valuable, relevant and consistent content to attract and acquire a clearly defined audience – with the objective of driving profitable customer action.

Joe PulizziContent Marketing Institute

Hvorfor virker Content Marketing

Den traditionelle markedsføring bliver mindre og mindre effektiv for hver minut. Ikke dermed sagt, at indholdsmarkedsføring ikke også kan foregå offline, men det er på de online medier at content marketing disciplinen har sin hjemmebane.

Og det er der en simpel grund til. Fordi hvor mange gange har du været på Facebook i dag, har du søgt efter noget på Google, har du fået en e-mail med et link du bare måtte klikke på, har du været forbi YouTube og fået dig et grin eller set hvordan du nemmest bygger et legehus?

Uendelige muligheder med Content Marketing

Mulighederne med content marketing er nærmest uendelige, men for mange virksomheder er det måske netop dette som er stopklodsen for, at komme i gang med content marketing:

  • Hvilken slags indhold skal vi producere
  • Hvem skal være ansvarlig for vores content marketing
  • Hvor meget indholdsmarkedsføring skal der laves
  • Kan der laves spændende content omkring vores produkt? (nok det mest stillede spørgsmål blandt virksomheder)
  • Hvad kræver det af nye platforme og værktøjer
  • Er det kun marketing der ”må” lave content marketing

Kender du Marcus Sheridan
The Sales Lion

Du har sikkert mange flere spørgsmål omkring content marketing. Derfor skal du tage fat i Leads2Sale, så du enten kommer godt i gang med din content marketing eller får skabt mere succes med din eksisterende indsats.

Personligt er jeg stor tilhænger af amerikanske Marcus Sheridans (du ved, ham med swimmingpools) tilgang til content marketing. Marcus sælger swimmingspools i USA og skabte en sand succeshistorie med sin forretning. I stedet for at presse sin marketing ned over potentielle kunder, tog han fat om kundernes behov og besvarede deres spørgsmål via Content Marketing. Bliv præsenteret for hans “33 Undisputable Laws of Content Marketing Success” her.

SKAL VI SNAKKE VÆRDISKABENDE CONTENT MARKETING?