Leads are the metrics that, as marketers, we have to rely on. Because leads means money.

Kipp BodnarInbound Marketing Strategist, Hubspot

Er kunder vigtige?

Leadgenerering er det som sørger for, at din virksomhed også har kunder på den lange bane. Leads er potentielle kunder der har vist interesse i din virksomheds produkter, hvor du har indsamlet informationer og viden om netop dette. 

Internationale undersøgelser viser, at ca. 60 % af virksomheders salgsproces er ”forsvundet”, før at leads indikerer deres interesse, ved at engagere sig med virksomhedens fysiske sælgere. I stedet surfer dine kunder rundt på dit og dine konkurrenters website. Og hvor det tidligere var dine sælgere der kvalificerede kunderne, er det nu dine kunder der identificere og kvalificere dig som leverandør.

Derfor er leadgenerering tæt forbundet med content marketing. Du har sikkert prøvet at tilmelde dig et spændende seminar eller webinar, downloade en pdf, tilmeldt dig et nyhedsbrev etc. Du er altså blevet tiltrukket af spændende og attraktivt indhold, og deraf indikeret din interesse for virksomhedens produkt/brand.

Er løsningen ikke bare?

Med en salgsproces der har ændret sig markant, handler leadgenerering i dag om, at få indikeret hvem som har interesse i din virksomheds produkter, så du løbende kan engagere, involvere og holde dialogen med disse potentielle kunder, indtil de er klar til at engagere sig med dine fysiske sælgere.

Leadgenerering handler ikke om, at opsætte en formular på samtlige sider på dit websted, i hvert fald ikke hvis du er interesseret i leads af en god kvalitet. At skaffe et leads kan sammenlignes med alle andre markedspladser. Skal du have data omkring mig som kunde, skal jeg have noget igen der modsvare værdien af den viden omkring mig. Hvis jeg ikke føler dit tilbud er godt nok, eller du kræver ”for megen viden” om mig, så bliver jeg ikke et lead.

ER LEADGENERERING NOGET FOR DIG?