Without marketing automation, you are just guessing, just hoping that people will take the bait and be ready to buy your products. Statistics show that buyers don’t do that. They want to learn at their own pace and be reached when they need more information or are ready to buy. A well-constructed marketing automation strategy makes that a reality.

John McTigueKuno Creative

Hvorfor arbejde med Marketing Automation

Hvis du arbejder med leadgenerering, så er marketing automation et must for dig. For så ved du, at kunderne i høj grad selv researcher på produkter og kvalificerer din virksomhed. Derfor ved du også, at det er vigtig for dig, at kunne tilpasse og målrette din markedsføring mod dine kundeemner, alt efter dennes interesse og behov, samt stadie i købsprocessen.

Marketing Automation software hjælper dig med at skabe markedsføringsprocesser og flow, alt efter dine kunders behov. Formålet er naturligvis, at det drejer sig om at effektivisere din markedsføring, optimere brugen af dit markedsføringsbudget, og vigtigst af alt skal det skabe kvalificerede leads til dine sælgere.

Marketing Automation har åbenlyse fordele

Lad det være sagt med det samme, marketing automation er meget mere end en udsendelse af nyhedsbreve, og ikke blot en pendant til din Google Analytics.

Men hvad er så det fede ved marketing automation:

  • Hvornår var Peter (navnet på din kunde) sidst på besøg på dit site
  • Hvilke produkter/sider kiggede han på
  • Downloadede han materiale
  • Personaliser din kommunikation, alt efter leads interessere og købsstadie
  • Overdrag bedre leads til dine sælgere
  • Bevis din marketingindsats værdi/ROI
  • Opbyg flere ambassadører for dit brand/produkt

Sampsil mellem marketing og salg

Så marketing automation er for dig, som vil skabe et bedre samspil mellem marketing og salgsfunktionerne i virksomheden. Det er for virksomheden som accepterer, at kunden har overtaget en stor del af magten, og at du som virksomhed i højere grad skal personalisere din kommunikation.

Marketing Automation giver dig til gengæld, et klarere billede af dine leads og deres behov, og gør dig i stand til at dække den enkeltes behov og udfordringer. Alt sammen for at skabe bedre leads, lette salgsarbejdet, styrke kundeloyaliteten og øge værdien af virksomhedens marketingindsats.

SKAL VI SNAKKE MARKETING AUTOMATION?