Infographics Strategiske Online Marketing indsats

5 inspirerende Infographics til din Online Marketing indsats.

I dag er det torsdag den 18 december 2014, det vil sige der er mindre end en uge til julen, og kun 2 uger til det nye år starter. Med ambitiøse mål for næste år, afslutning af regnskabet for året, og julegaver der hverken er købt eller pakket ind (skal nok få købt til nevøerne og niecen), er der rigeligt at se til pt.

Uanset om du har din egen virksomheder eller sidder med ansvaret for markedsføring og eller salget i en virksomhed, har du brug for en plan for hvordan du vil opfylde disse mål.

I dag er det torsdag den 18 december 2014, det vil sige der er mindre end en uge til julen, og kun 2 uger til det nye år starter. Med ambitiøse mål for næste år, afslutning af regnskabet for året, og julegaver der hverken er købt eller pakket ind (skal nok få købt til nevøerne og niecen), er der rigeligt at se til pt.

Uanset om du har din egen virksomheder eller sidder med ansvaret for markedsføring og eller salget i en virksomhed, har du brug for en plan for hvordan du vil opfylde disse mål.

Derfor har jeg fundet fem inspirerende Infographics, som kan hjælpe dig i din strategiske planlægning af din online marketing indsats.

1)     Påvirk og motiver dine kunder til at sige ”JA”.

Forstår du hvad det er som motiverer dine kunder, kan du bedre skræddersy din markedsføring til at dække deres behov og besvare deres spørgsmål. Måske du vil kunne inspireres til at benytte dig af psykologisk viden i dine marketing aktiviteter, så kig nærmere på nedenstående tips.

Infographic om online marketing

2)     Få åbnet dine nyhedsbreve

Emails kan være op til 20x mere effektive end andre marketingsaktiviteter, men kun hvis en væsentlig faktor opfyldes; Nemlig at de åbnes.

Det er blevet meget sværere for virksomheder, at få åbnet deres email, grundet det store antal af emails vi som brugere modtager dagligt. Så hvordan øger DU, dine chancer for at dine emails åbnes? Benyt dig af disse 5 best practise

8198c46f09fcd18fc3ffc1cbabc330c3

3)     SEO vs SEO

SEO eller søgemaskineoptimering er stort set essentielt for alle virksomheder, for uanset hvad så er dine kunder mennesker, og mennesker bruger søgemaskiner når de søger efter sko, rejser, maskiner eller noget helt fjerde. Samtidig er SEO ikke raketvidenskab, men du kan heller ikke tillade dig blot ”at prøve dig frem”, og uden indsigt i de basale SEO faktorer kan det være svært at skille den tillidsfulde rådgiver fra en af klaphattene. Ja, undskyld mit fransk.

Nedenstående giver dig det hurtige overblik, til dit arbejde med SEO næste år.

205cc3dd8b44dd7f8a568d49187aa0b9

4)     13 statistiker du sikker ikke kender til, omkring Blogging

Din succes med at blogs sker ikke tilfældigt (alt er relativt, sagde en klog mand engang). Der er tit en del strategiske tanker bag din branches mest populære blogs. Så hvordan får du din blog ud over affyringsrampen, eller sidder du stadig med overvejelserne om at starte en blog op, så se med på nedenstående Infographics.

d83d071d1e32a639267daa27f0022de3

5)     Få flere besøgende på dit website.

Growth hacking er mere end blot endnu et buzzword, og trods det er en moderne markedsføringsteknik, har mange virksomheder oplevet stor succes i at bruge disse strategiske taktikker til, at vækste deres virksomheder. Fremgangsmåden sker via anvendelse af data og en mere teknisk tilgang end de fleste marketingfolk er vant til. Så er du seriøs om at få mange flere besøgende i 2015, skal du tjekke de følgende hacks.

16ff51072bb4afcbedb8cbadc8eb29d3

mads fischer, digital marketing konsulent

VIL DU UDFORDRES PÅ DIN MARKETING?

Ønsker du at blive klogere på dine muligheder inden for marketingverdenen?

Vil du gerne høre mere om hvor jeg ser potentiale for at optimere og udvikle jeres digitale tilstedeværelse?

Så book et GRATIS møde eller RING til mig.