Du har helt sikkert stødt på rigtig mange Pay-Per-Click (PPC) annoncer, da disse er de tekst-annoncer du ser i forbindelse med et søgeresultat. De vises oftest over de organiske søgeresultater (SEO) på Google og andre søgemaskiner. Google Adwords sidder på 80% af markedet for PPC annoncering, og som navnet antyder betaler man for de antal som klikker på din annonce.
Og når mere end 70% af kunderejsen inden for B2B markedsføring starter med en søgning på Google, kan kanalen være særdeles effektiv for din virksomhed.
DISPLAY ANNONCERING, KOMMUNIKER VISUELT
Når surfer på nettet, vil du på mange sites opleve forskellige bannerannoceringer. Nogle medier sælger selv deres annoncerpladser, mens andre ’tilbyder dem’ via Google Display Netvæk.
Disse display annoncepladser tilbydes i forskellige størrelser og formatter, og de fleste supporterer audio, video og andre rich media funktioner. Oftest betales der for antallet af visninger af din annonce (i modsætning til PPC)