B2B markedsføring; tilbage til rødderne

[vc_row][vc_column][vc_column_text]For mig handler B2B markedsføring om at rykke ens målgruppe tættere på en købsbeslutning. Tager man en dag, på eksempelvis LinkedIn, skorter det ikke med gode blogs, tips, guides med mere til, hvordan du får succes med din markedsføring. Men mange af disse omhandler primært forskellige markedsføringstaktikker, hvor skal du allokere et budget for at […]

Hvordan har B2B markedsføring ændret sig?

B2B markedsføring

[vc_row][vc_column][vc_column_text]B2B markedsføring har ændret sig fra at producere en samlet produktkatalog som blev fremsendt til en kundeliste, til at omfatte og omfavne alle de nye marketingkanaler og discipliner. Alt sammen for at tiltrække og konvertere besøgende til køb. Men hvad er det egentlig som kendetegner udviklingen i B2B markedsføringen? Evolutionen inden for markedsføring Den mest […]

10 ting enhver sælger skal vide om markedsføring

Sælger vide om markedsføring

Når din markedsføring skaber værdi, skaber det fundamentet for at salgsafdelingen kan lukke flere salg, og øge virksomhedens indtjening. For marketing og salg skal være et partnerskab. Som passioneret marketeer (der også har siddet med salg), så findes der næsten ikke nogen bedre følelse end når marketing og salg spiller sammen, og afslutter hinanden sætninger. […]

Hvad skal du vide om markedsføring, hvis du er leder?

[vc_row][vc_column][vc_column_text]Mange ledere vil ikke være uenige med mig omkring udtalelsen; ‘markedsføring er meget vigtig for vores virksomhed’. Desværre misforstås begrebet markedsføring, og det arbejde som marketingafdelingen udfører ofte. Med dette blogindlæg vil jeg prøve at skabe et overbliksbillede af formålet for markedsføring, og de forskellige roller og funktioner som påvirker markedsføringen i en digital tid. […]

Social Selling; sælgernes vidundermiddel anno 2017?

[vc_row][vc_column][vc_column_text]Social selling er ved at bryde igennem lydmuren, og flere og flere ‘begiver sig ud i det’. Specielt er begrebet ved at få godt tag om sælger-segmentet, som med kundernes ændrede købsadfærd og proces er et presset folk i forhold til at levere det som de er ansat til….. SALG! Derfor føles det også, til […]

Udnytter du trafikken på dit website?

trafik til hjemmeside

Kigger du af og til i din analytics rapporter, og tænker over, om du egentlig skaber værdi for dine besøgende? Nok kan antal besøgende, sidevisninger og anden data være ledesnor og pejlemærker, men mange mindre og mellemstore virksomheder kigger desværre i blinde på data, som kan være ligegyldige og uvæsentlige for virksomhedens digitale indsats. Hvis […]