Content Marketing fokus

Derfor skal din content marketing have fokus

Mange virksomheder forventer, at når man igangsætter content marketing initiativer, vil der omgående opleves kæmpe succes i form af flere fans/followers, nyhedsbrevtilmeldinger og varme leads til virksomhedens sælgere. Men som med så mange andre ting, så ender det ikke altid sådan.

Men hvad er det som gør forskellen mellem succes og fiasko (eller i hvert fald at skulle kæmpe hårdere & længere)?

En hyppig trend blandt de virksomheder som får succes med deres content marketing (og generelt) er, at de har et klart fokus på og indsigt i færre segmenter/købere, som de føler sig mest sikre på at kunne vinde som kunde. Fokus og indsigt som er bakket op gennem monitorering og data, og ikke blot en tilfældig mavefornemmelse.

Samme trend, blot med modsat fortegn, ses ofte hos dem som knokler hårdere for succes. Ofte fordi disse virksomheder har en opfattelse og tro på, at de kan være alt for alle. Resulterende i, at de ikke er noget for nogle.

Hvorfor er det vigtigt med effektivitet og fokus?

For salgs- og marketingchefer med fokus på at skabe awareness/opmærksomhed i starten af kundens købsproces, eller i toppen af marketingtragten, kan følgende fokuserende grunde være med til at effektivisere marketingindsatsen:

  • Du gør det nemmere at producere, skræddersy og publicere værdifuldt indhold for potentielle kunder, målrettet deres behov og stadie i købsprocessen
  • Dit generelle budskab som afsender, vil blive mere tydeligt, skarpt og effektivt
  • Du kan nemmere fortælle cases og succeshistorier, målrettet din målgruppes behov og udfordringer.

Vi lever i en tid, hvor vi bombarderes med salgs & marketingbudskaber, som dagligt forsøger at fange købernes opmærksomhed. Dette har betydet at vi, som modtager af disse kommercielle budskaber, filtrere det væk som ikke passer til vores interesser, behov eller løser vores problemer her og nu.

Budskaber i kategorien ”one size fits all” svarer til, at slukke en skovbrand med en 10 liters spand med vand. Chancen for, at du vil få succes med dette er lille. På den anden side, bruger du derimod en vandslange til at slukke en mindre ildebrand, vil du se helt andre resultater.

mads fischer, digital marketing konsulent

VIL DU UDFORDRES PÅ DIN MARKETING?

Ønsker du at blive klogere på dine muligheder inden for marketingverdenen?

Vil du gerne høre mere om hvor jeg ser potentiale for at optimere og udvikle jeres digitale tilstedeværelse?

Så book et GRATIS møde eller RING til mig.