Ved outsourcing kan du reducere mange af dine omkostninger til en fastansat medarbejder. Og samtidig vil din markedsføring blive udført samtidig af en marketingspecialist, som konstant følger, og kan forstå de hurtigt omskiftelige marketingtendenser.
Der er ingen tvivl om, at dette er en af de væsentligste faktorer for at tilknytte en marketingkonsulent, et bureau eller freelancer er omkostningsbesparelser.
Der er ingen frynsegoder at betale, ingen betalt orlov, ingen sygedage, og det er bare billigere hele vejen rundt.
SoMe? SEO? Marketing Automation? Leadgenerering?, E-mail marketing? Content marketing? Digital Ads? Kunderejse?
Mange virksomheder har mistet overblikket på grund af det store omfang og mangfoldighed inden for online og digital markedsføring.
Dette betyder mindre fokus og indsats på markedsføringen og en halvhjertet eksekvering og tilgang til markedsføringen.
Mange virksomheder kan have svært ved at allokere tid og ressourcer til deres markedsføringsaktiviteter.
Når virksomheden vækster, eller måske endda når forretningen er presset, er man meget sårbar i forhold til den aktuelle medarbejderstab. Derfor er der ikke tid eller ressourcer til kun at fokusere på markedsføring.
Dette er en af de hyppigste årsager til at tilknytte en ekstern marketingkonsulent.
Virksomheder skal i dag udgive mere organisk indhold og artikler, opdatere deres hjemmesider og være aktive på sociale medier, som en ekstern konsulent kan hjælpe med.
Nogle gange må virksomhederne samtidig indrømme, at deres aktuelle medarbejderteam har taget dem så langt som muligt, og for at optimere og udnytte deres digitale indsats har de brug for hjælp udefra.
En digital marketingkonsulent kommer med nye og friske øjne på virksomhedens markedsføring.
Med en ekstern tilknyttet marketingressource får du nye øjne på virksomhed og markedsføring. Kreativiteten kvæles ofte, når du har at gøre med de samme produkter og tjenester dag ud og dag ind.
Mange virksomheder gør derfor brug af eksterne ressourcer og konsulenter, for at få et andet perspektiv på virksomheden-
For mange virksomheder vil det være en klar fordel med en tilknyttet ressource til en enkelt, eller færre, marketingkampagne eller marketingprojekt. Her foretrækker mange virksomheder primært at tilknytte ad-hoc baserede kompetencer.
Med andre ord outsourcer de deres markedsføring, og bevare en stærkere fleksibilitet, fremfor at tilknytte en fastansat marketingmedarbejder.
Det er et meget populær tilgang blandt mindre og mellemstore virksomheder, som muligvis ikke har behovet for et internt marketing-setup.