digital sales manager

Digital Sales Manager

Styrk din markedsføring og dit salg

Dit salg sker digitalt

Dine kunder er digitale, og forventer du også er det! Så hvordan udnytter du dine digitale muligheder, hvorfor og hvordan er du til stede på de rette kanaler, og bidrager dette til yderligere (muligheder for) salg?

En af de største udfordringer for mange virksomheder er, at marketing i dag er så mange ting. Hvor skal du starte, og ikke mindst hvordan skal det gøres?

Dine kunder står i dag for store dele af deres informationsindsamling, forventer en digital oplevelse (også på B2B markedet), og ‘uddanner’ sig selv via digitalt indhold. Alt sammen INDEN de  tager kontakt med en potentiel leverandør.

Opgaven for dig er at positionere din ekspertise og viden om dit marked og produkter, og skabe tillid til at du kan løse dine kundeemner behov og udfordringer. Dette blot for at blive inviteret inden for!

Det er her en Digital Sales Manager kan være interessant for dig.

Tilknyt viden og erfaring til din virksomhed

En Digital Sales Manager er ekstra ressource i din virksomhed, med fokus på at udnytte de digitale salgsmuligheder.  Du tilknytter altså viden, erfaring, passion og fokus inden for B2B markedsføring og salg.

Giv din markedsføring den nødvendige fokus til at udvikle sig, hvad angår eksekvering og kontinuerlig justering. Alt sammen med fokus på at generere mere digitalt salg eller flere leads og kundehenvendelser via din digitale tilstedeværelse.

En Digital Sales Manager arbejder primært on-site fra din virksomheds lokation(er). Dette giver en bedre indsigt i din virksomhed, dine produkter, dine kunder og dine udfordringer.

Dit digitale salg sker kun hvis markedsføringen er forankret i virksomheden, og det er derfor arbejdes der primært on-site.

Derfor skal du tilknytte en Digital Sales Manager:

  • Fast tilknyttet digital specialist til virksomheden

  • Styrk virksomhedens digitale tilstedeværelse

  • Styrker virksomheden digitale parathed

  • Variable omkostninger (ift leadgenerering og salg)

Grundlæggende betingelser

Virksomheders digitale tilstedeværelse er meget individuelt, og derfor er alle Digital Sales Manager aftaler individuelle.  Dog er er der nogle grundlæggende betingelser for alle Digital Sales Manager aftaler

  • Produktkrav: Fysisk produkt
  • Varighed: minimum 12 måneder
  • Budget: Afsat markedsføringsbudget fra virksomheden
  • Kick back: Individuelt, eksempelvis ved digitale henvendelser (tlf, email, formularer), leadgenerering mm
  • Afregning: Fast beløb + provision*

Forløbet indebærer forskellige opsætninger og indsatser, som her og nu også vil gavne virksomheden ud over de digitale salgsmuligheder, ligeledes på længere sigt.

Få råd til din B2B markedsføring

Kunne du tænke dig at blive udfordret og få indspark til din markedsføring?

Hvilke markedsføringkanaler kunne være interessante for dig, og hvordan ved du hvilke kundeemner der er mest interessante for dig?

Lad os tage en uforpligtende snak om, hvordan din markedsføring kan skabe flere leads og mere salg?

Det koster dig kun kaffen og en investering på 1-2 timer af din tid.