EN DIGITAL SALGSPROCES STYRKER DINE MULIGHEDER FOR MERE OG BEDRE SALG

HVAD ER EN DIGITAL SALGSPROCES?

Ønsker du en mere effektiv tilgang til dit salg?

Vil du skabe værdi igennem hele salgsprocessen?

En digital salgsproces handler om at bygge bro mellem marketing og salg, med udgangspunkt i inbound marketing-filosofien. Med virksomhedens kunde i centrum, udvikles og optimeres din digitale indsats og tilstedeværelse.

Skal du have succes med dit salg i dag (og i fremtiden), kræver det en smartere måde at tænke og arbejde på, end hvad du tidligere har gjort. Via en inbound marketing tilgang designer du en salgsproces, hvor du i højere grad skaber værdi og plejer dine leads og kundeemner, på en langt mere effektiv, kreativ og værdiskabende måde.

Plej kunderelationen gennem hele salgsprocessen

Med en digital salgsproces kan du nemmere håndtere dine leads, tidligere i deres købsproces.  Forestil dig at at du modtager data på et kundeemne, som netop har downloadet en guide på din hjemmeside. Allerede her, får du viden om dit kundeemnes adfærd og interesse til, at du lettere kan initiere den fremadrettede kommunikation.  Med det formål at forbedre og styrke konverteringen af kundeemner der bliver til kunder.

En digital salgsproces giver dit marketing- og salgsteam det nødvendige strategiske setup og fokus, der optimerer din digitale tilstedeværelse og styrker dine muligheder for salg.

Leads2Sale er din samarbejdspartner, som sammen med dig og dit team, udvikler og implementerer en digital salgsproces i din virksomhed.

FORDELENE VED EN DIGITAL SALGSPROCES

MÅLRETTET INDSATS og MÅL I MARKETING & SALG

Skab synergi i marketing- og salgsarbejdet, og opnå de bedste resultater. Styrk samarbejdet og optimerer de to vigtige funktioner i virksomheden.

ARBEJD MERE EFFEKTIVT og konsistent

Manuelle opgaver dræber produktiviteten. Automatiser din salgsproces, så dit salgsteam kan fokusere 100 % af deres tid på salg.

GENERER FLERE LEADS & LUK FLERE SALG

En digital salgsproces er en nutidig tilgang til salget, hvor din virksomhed bliver udstyret med de rette værktøjer og indhold. Luk flere salg – hurtigere.

LEADS2SALE BYGGER BRO MELLEM DIN MARKETING- OG SALGsINDSATs

Hos Leads2Sale udvikles Digitale Salgsprocesser til alle typer virksomheder fra produktionsvirksomheder, konsulenter & rådgivere, håndværkervirksomheder, IT-virksomheder med mere.

Konverteringen af leads til kunder skal i dag være et samarbejde mellem marketing- og salgsfunktionen. En udfordring for mange virksomheder.

Med udgangspunkt centreret om din virksomheds kunde, designes og udvikles en holistisk salgsproces, lige fra generering af leads, lead nurturing, og til en effektiv overdragelse til – og opfølgning fra – dit salgspersonale. 

Hvad er nogle af fordelene ved en digital salgsproces:

  • Målrettet markedsføring- og salgsindsats:  En digital salgsproces binder markedsføring- og salgsfunktionerne sammen, så der udvikles og vidensdele gennem hele salgsprocessen. Hvilket betyder en målrettet indsats, mod de varmeste kundeemner.
  • Bedre lead management: En digital salgsproces tager meget af det administrative ud af salgsprocessen. Ved at reducere dette fra sælgerne, får de mulighed for at fokusere på salgsarbejdet.
  • Nutidig salgsproces: De gamle tider, hvor du købte ‘kundelister’ eller ringede kold canvas er ved at dø ud. Moderniser og effektiviser din salgsafdeling med en nutidig salgsproces.
  • Bedre indsigt i dine leads: Udover en kreativ inbound marketing-tilgang vil en digital salgsproces indsamle og værdisætte data på dine leads bedre, samtidig med at forbedre lead-volumen.
  • Automatisk lead nurture: Via Marketing automation flow – som en del af salgsprocessen – styrkes relationen til leads via automatiseret og værdiskabende kommunikation, tilpasset deres adfærd og interesse.

HVORFOR SKAL DIN VIRKSOMHED HAVE EN DIGITAL SALGSPROCES​

FÅ EN DIGITAL SALGSPROCES I SAMARBEJDE MED LEADS2SALE

Med en fokuseret og målrettet salgsproces styrker du virksomhedens antal af leads og salgsresultater, via mere meningsfulde og målrettede tilgange til at skabe værdi, for dine kundeemner, gennem hele salgsprocessen.

Hvis virksomhedens sælgere skal fungere som ansigtet ud af til, med den primære opgave at sikre ny og mere forretning, skal de også være udstyret med de værktøjer, som hjælper dem i deres arbejde. Derfor har de brug for marketing. 

Traditionelt opfattes marketing og salg som to forskellige afdelinger. Fælles for begge er, at de arbejder for at styrke virksomhedens muligheder for vækst.

Derfor er det også essentielt at de i højere grad arbejder sammen, gennem hele salgsprocessen, for at skabe de bedste resultater. Ikke kun i forhold til salgsmål, men også ved at skabe værdi for kundeemnet i hele købsprocessen.

mads fischer, digital marketing konsulent med digitale kompetencer

DIN MARKETING, SAMLET ET STED

adgang til +18 års hands-on erfaring og inden for marketing.

På mere attraktive og fleksible vilkår end ved en fastansættelse.

Leads2Sale tager ansvaret for din markedsføring på sig, som din fast tilknyttede marketing ressource.

VÆRDISKABENDE MARKEDSFØRING

Skab værdi med din markedsføring, over for dine leads, kunder, og din bundlinje.

360 graders fokus på markedsføring

360 graders viden og hands-on erfaring med hele paletten af marketingkanaler.

SKRÆDDERSYET til
DIT BEHOV

Tilknyt skræddersyet ressource tilpasset virksomhedens behov og udfordringer.

HANDS-ON ERFARING MED MARKEDSFØRING

Få adgang til stærke kompetencer der sikrer en effektiv og konsistent markedsføring.

fuld ejerskab & INGEN BINDING

Du har rettighederne til det der laves for dig. Din markedsføring, dit ejerskab.

hit ground running fra dag 1

En ekstern ressource som hurtigt kan udvikle, implementere og eksekvere.

Marketingkonsulent

En ekstern marketingkonsulent fungerer som din virksomheds marketingmedarbejder. I et fleksibelt og tæt samarbejde, optimerer og udvikler jeg din markedsføring. Med fokus på effekt, leads og salg.

MArKETING AUTOMATION

Marketing automation spiller for mange virksomheder en essentiel rolle i deres markedsføring, som bidrager til kvalificeret leadgenerering, leadnurturing, flere og bedre salg, og et bedre udbytte af din markedsføring.

MARKEDSFØRINGSSTRATEGI

Med en markedsføringsstrategi kommunikerer du målrettet til din målgruppe, med værdiskabende indhold og budskaber der appellerer, så du fokuserer dine ressourcer, hvor de giver mest værdi for virksomheden.

DIGITAL MESSESTRATEGI

Med en digital orienteret messestrategi bliver jeres messedeltagelse mere succesfuld. Styrk arbejdet med at generere flere leads, og konverter disse til prioriterede og konkrete salgsemner, også efter at messen er overstået.

SÅDAN UDVIKLES DIN DIGITALE SALGSPROCES

01.

WORKSHOP (INTERN)

Workshop i din virksomhed med fokus på, at få sat ‘jeres egne ord’ på hvem I er, , værdier og mål med virksomheden.

Analysens udgangspunkt er Leads2Sale egen udviklede Marketing Strategi Canvas model.

02.

CUSTOMER PROFILING

Hvem og hvad karakteriserer er jeres kunder. Hvorledes kan I skabe værdi for kunden, ved viden og input om deres udfordringer og behov.

Analysedelen vil primært blive foretaget remote eller online.

03.

DIGITAL SALGSPROCES

Optimering udvikling af virksomhedens digital salgsproces, via inddragelse af inbound marketingprincippet.

Hvorledes håndteres et kundeemne fra første indledende kontakt med virksomheden.

04.

PODUKTION/OPSÆTNING

XXXX xxx

XXX XXX

05.

LIVE & TILPASNING

XXXX

XXXX

BLIV KLOGERE PÅ EN DIGITAL SALGSPROCES

The sales enablement philosophy can also go by another name: ‘smarketing’. So much so that many believe the practice could spell the end of the sales qualified lead, mainly because of the incredible ways in which an enablement strategy can bring sales and marketing departments closer together.

Traditionally sales and marketing have been separate teams, working in different silos while both striving to improve the chances of growth for the overall business. It’s a model that’s becoming viewed more and more as broken. Sales and marketing alignment through the enablement process can produce much better results.

Marketing teams provide more information for sales to approach leads, while sales provides common pain points and more information from direct contact with their clients to the marketing team to help them build more accurate campaigns.

Sure, bigger companies may get the highest adoption, but sales enablement is very much like fitness. There are programs, tools, and strategies for companies of all sizes and levels of sophistication. The challenge is less about how many pillars of sales enablement you want to implement, and more about which pillars are best suited for your business. 

While many sales enablement teams exclusively focus on enabling their sellers, the most successful implementations to date are cross-functional programs that equip all customer-facing players on your team – from marketing to sales to customer success, etc. 

CRM is arguably one of the most important tools in the sales enablement tech stack, but it isn’t required to deploy a successful sales enablement program. If you have a small sales team or limited number of customers, a CRM may be overkill. A content management, knowledge management, coaching or training system, all of which fall under the sales enablement umbrella, would likely be a wiser investment.

Let’s face it: the sales landscape is changing. With the rise of the Internet, buyers and business leaders now have access to more information about what deals are out there and how to make the best use of the tools they already have, making it incredibly difficult for your average sales rep to close deals quickly and effectively. 

That’s why sales enablement teams are so vital to today’s industry of sales leaders. Sales enablement teams can gather the correct data and tools that are proven to bring your sales team ahead of the competition and close more deals for your business. In today’s increasingly competitive sales landscape, it’s a no-brainer for you to add on a team of sales enablement professionals that are guaranteed to bring your sales team to the next level.