Hvordan holder du potentielle kundeemner interesserede i dine services, samtidig med at du gør dem salgsklare?
Svaret på dette leadnurturing (eller på dansk, pleje af dine kundeemner!!).
Gennem din leadnurtureproces sørger du for, at leverer konsistente og relevante informationer til dine kundeemner. Information som knytter kundeemnet tættere på din virksomhed og jeres ydelser. Udover at aktivere dine kundeemner, skal din leadnurturing hjælpe med at definere hvornår et lead er ‘varmt nok’, til at blive overleveret til salgsafdelingen.
Arbejdet med B2B markedsføring kræver at du forstår dine kunders pain point og behov og således kan generere det rette content. Forstår du deres købsproces, ved du hvornår og hvor du skal levere dine budskaber? Når du arbejder med leadnurturing vil du ofte arbejde med forskellige ‘touch points’ i form af kanaler og budskaber, ligesom du vil arbejde med forskellige ‘niveauer’ i forhold til forskellige faktorer.
Inden for leadnurturing arbejder man derfor også oftest med en form for leadscoring, til definition af et kundeemnes interesse og ‘parathed’.
Kompleksiteten ved at planlægge og opsætte leadnurturing kampagner, gør markedsføring automation disciplinen til en såvel udfordrende men også meget værdiskabende aktivitet.