ekstern marketingchef

Ekstern Marketingchef

Skræddersyet til virksomhedens behov

Marketingchefen (den marketingansvarlige) bør have en central plads i enhver virksomhed. Specielt i disse tider, hvor markedsføringsprocesser ændrer sig i takt med den digitale udvikling. Derfor er det interessant for din virksomhed at have en ekstern marketingchef med mange års erfaring, der ved, hvordan du kan udvikle og optimerer din digitale markedsføring. Skal vi tage en snak om dine muligheder med din markedsføring?

Har du brug for at din markedsføring har en klar strategi, og ved du at du har brug for at dine markedsføringsopgaver bliver eksekveret? Men har du reelt et behov for at ansætte en fuldtids markedsføringsmedarbejder, eller sågar at have en hel markedsføringsafdeling?

En mulighed for dig kunne være at overveje en ekstern marketingchef. For du og din virksomhed kan opnå store fordele ved dette.

Hvad du får med en ekstern marketingchef

+15 års B2B markedsføring & salgs erfaring

Skræddersyet Fleksible & Skalerbar løsning

Effektivitet & Værdiskabende markedsføring

Hit the ground running fra dag 1 i samarbejdet

360 graders markedsføring

Markedsføring er mange ting, og forskellige markedsføringsspecialister vil have sine egne stærke markedsføringskompetencer. Nogle vil være stærkest på det grafiske, andre vil være rigtig gode til kommunikation og PR-delen, mens andre vil have deres kompetencer inden for strategi, forretningsudvikling og branding, eller noget helt andet.

Derfor kan det også være svært, at definere en virksomhed eksakte behov for markedsføringskompetencer, Hos Leads2Sale vil vi gerne slå os op på følgende:

Et væld af erfaringer

Uanset om du er en service-, konsulent eller produktionsvirksomhed, om du er en håndværker eller en webshop kan Leads2Sale hjælpe dig. Leads2Sale har erfaring fra mange typer af virksomheder, produkter og markeder. Denne alsidighed gør at vi kan agere i forskellige tekniske brancher med specifikke målgrupper

Derfor forstår og håndterer vi også de karakteristika der kan gælde for enhver branche og virksomhed, samt hvorledes disse potentielt kan udnyttes gennem eksekveringen af effektive markedsføringsstrategier.

Få og bevar overblikket

Leads2Sale sikrer og giver dig det detaljerede billede af dine muligheder med din B2B markedsføring. Såvel på den korte som den lange bane. Den holistiske tilgang spiller en central rolle i forhold til de mål og milepæle, som din virksomhed arbejder hen imod. Hos Leads2Sale fokuserer vi på markedsføring, leads og salgsmulighederne, og begrænser os ikke til enkeltstående markedsføringsdiscipliner eller kanaler.

Få del i et stort netværk

Mere end 15 års erfaring fra marketing og salgsverdenen, gør sig også gældende i et stort og bredt netværk af markedsføringsspecialister, inden for deres individuelle specialistområder. Et netværk som gerne åbnes for dig, og hvor du kan være 110% på sikker på specialisten kompetence, såfremt der bliver behov for at tilknytte en sådan i større eller mindre grad.

Altså slipper du for, at skulle researche på yderligere leverandører, screening af disse, og du kan i stedet fastholde en single-point-of-contact, nemlig din eksterne marketingchef.

I mange tilfælde vil du opleve at arbejde på denne måde med din markedsføring, vil være både en mere udbyttelsesrig og omkostningsvenlig måde at tilgå sin markedsføring på.

Fleksibilitet og skalerbar

Med den teknologiske tid og digitale udvikling, er markedsføring blevet ’mere tilgængeligt’, men er samtidigt blevet mere komplekst at overskue og manøvrere i. Uundgåeligt er det ikke at prioritere sin virksomheds markedsføring.
Med en ekstern marketingchef vil du have en fleksibel og skalerbar løsning til, at kunne udvikle dine markedsføringsaktiviteter.

For mange virksomheder som har identificeret deres marketing udfordring, kan det være et stort spring at ’gå all in’ i forhold til at ansætte. Eksempelvis vil det for mange virksomheder være fordelagtigt at kunne starte ud med nogle timer om måneden, og som behovet for flere timer stiger kan din eksterne marketingchef tilknyttes yderligere. Måske til 1-2 dage om ugen, måske med brug af dennes specialiserede netværk af kompetencer inden for marketingverdenen.

En ekstern markedsføring ressource er ligeledes en god måde at løse udfordringer ved sygdom eller barsel, ved opstart af nye projekter og initiativer, eller i en overgangsperiode hvis der bliver en overgangsperiode i forbindelse med en ansættelse af en ny markedsføringsmedarbejder.

Forståelig prisstruktur

Forskellige beregninger (og alt efter branche og industri) indikerer, at en fastansat medarbejder koster mellem 1,6 og 2 gange deres aktuelle lønomkostninger. Dette når man tager højde for forsikringer, pensioner, bonus, ferie og sygdom, kurser og uddannelse med mere.

En erfaren ekstern marketingchef vil derfor ofte være en mere effektiv og omkostningseffektiv løsning. Ved at tilknytte en erfaren og kompetent ekstern ressource vil du opleve en mere effektiv og kvalitativ opgaveløsning.

­I tillæg kommer samtidig, at online markedsføring oftest har behov for adgang til forskellige software-løsninger. Det kan være værktøjer til en mere overskuelig rapportering, platforme til at styre sociale medier eller programmer til grafisk design. Programmer og værktøjer som en ekstern ressource oftest allerede har adgang til, og erfaring med, i forhold til opsætning og anvendelse.

OPLÆG TIL SAMARBEJDSMODEL

EKSTERN MARKETINGCHEF

En ekstern marketingchef er løsningen til virksomheder som står over for et større markedsførings-projekt, eller har brug for en plug n’ play løsning ved en akut situation.

Med en ekstern marketingchef får din virksomhed en marketingchef i en aftalt periode, der på faste dage arbejder on-site fra jeres lokation.

Din virksomheds eksterne marketingchef har fokus på såvel den strategiske, taktiske og operationelle eksekvering af din virksomheds markedsføring.

Estimerede timer (mdr):  50 – 70 timer/mdr

  • 50-70 timer månedligt
  • Faste dage, on-site i din virksomhed
  • Primært fokus på content marketing, sociale medier, online annoncering og analytics
  • Inklusiv opstarts-workshop på aktuelle markedsføringsaktiviteter, samt planlægning af nye tiltag.
  • Månedlig statusrapport på markedsføring performance.
  • Strategisk sparring og/eller coaching af medarbejdere

FREELANCE MARKETINGCHEF

Tilknyt kompetence og viden til din markedsføring, med en fast tilknyttet ekstern markedsføringsressource.

En ekstern ressource kan være et supplement til din eksisterende markedsføringsressourcer, eller første skridt i en øget markedsføringsindsats.

Du sikrer en kontinuerlig on-going fokus på og optimering af din markedsføring, og kan stadig agere agilt og fleksibelt.

Estimerede timer (mdr): 20-50 timer/mdr

  • 20 -50 timer månedligt
  • Fast dag (4-8 timer), on-site i din virksomhed
  • Primært fokus på sociale medier, online annoncering og analytics
  • Inklusiv opstarts-workshop på aktuelle markedsføringsaktiviteter, samt planlægning af nye tiltag.
  • Månedlig statusrapport på markedsføring performance.

Fra 9.995 DKK Per måned

Få råd til din B2B markedsføring

Kunne du tænke dig at blive udfordret og få indspark til din markedsføring?

Hvilke markedsføringkanaler kunne være interessante for dig, og hvordan ved du hvilke kundeemner der er mest interessante for dig?

Lad os tage en uforpligtende snak om, hvordan din markedsføring kan skabe flere leads og mere salg?

Det koster dig kun kaffen og en investering på 1-2 timer af din tid.