ekstern marketingchef

Ekstern Marketingchef

Skræddersyet til DIT behov

Du ved du har brug for markedsføring, du ved du har brug for at din markedsføring har en plan/strategi, og du ved at du har brug for at dine markedsføringsopgaver bliver eksekveret.

Men har du reelt et behov for at ansætte en fuldtids markedsføringsmedarbejder, eller sågar at have en helt marketing-afdeling?

En mulighed for dig kunne være at overveje en ekstern marketingchef. For du og din virksomhed kan opnå store fordele ved dette.

  • Tilknyt kompetencer og erfaring

  • Omkostningsbevidst

  • Skalerbar og fleksibilitet

  • Friske øjne og nyt perspektiv

  • Hit the ground running

Direkte adgang til kompetencer

Marketing er mange ting, og en ekstern marketingchef vil have sine egne kompetencer. Nogle vil være gode grafisk, andre vil være rigtig gode til kommunikation og PR-delen, mens andre vil have deres kompetencer inden for branding, strategi eller noget helt andet.

Altså vil du hurtigt kunne få adgang til denne kernekompetence, men samtidig vil de oftest have adgang til et stort netværk af professionelle kompetencer. Et netværk de kan gøre brug af, når din virksomhed har brug for netop disse niche services. Du slipper derfor for, at skulle researche på yderligere leverandører, screening af disse, og du kan fastholde en single-point-of-contact til din eksterne marketingchef.

I mange tilfælde vil du opleve at arbejde på denne måde med din markedsføring, vil være både en mere udbyttelsesrig og omkostnings-effektivmåde at arbejde med sin markedsføring på.

Omkostningbevidst

Forskellige beregninger (og alt efter branche og industri) indikerer, at en fastansat medarbejder koster mellem 1,6 og 2 gange deres aktuelle lønomkostninger. Dette når man tager højde for forsikringer, pensioner, bonus, ferie og sygdom, kurser og uddannelse med mere.

En erfaren ekstern marketingchef vil derfor ofte være en mere effektiv og omkostningseffektiv løsning. Ved at tilknytte en erfaren og kompetent ekstern ressource vil du opleve en mere effektiv og kvalitativ opgaveløsning.

­I tillæg kommer samtidig, at online markedsføring oftest har behov for adgang til forskellige software-løsninger. Det kan være værktøjer til en mere overskuelig rapportering, platforme til at styre sociale medier eller programmer til grafisk design. Programmer og værktøjer som en ekstern ressource oftest allerede har adgang til, og erfaring med, i forhold til opsætning og anvendelse.

Fleksibilitet og skalerbar

Med den teknologiske tid og digitale udvikling, er markedsføring blevet ’mere tilgængeligt’, men er samtidigt blevet mere komplekst at overskue og manøvrere i. Uundgåeligt er det ikke at prioritere sin virksomheds markedsføring.
Med en ekstern marketingchef vil du have en fleksibel og skalerbar løsning til, at kunne udvikle dine markedsføringsaktiviteter.

For mange virksomheder som har identificeret deres marketing udfordring, kan det være et stort spring at ’gå all in’ i forhold til at ansætte. Eksempelvis vil det for mange virksomheder være fordelagtigt at kunne starte ud med nogle timer om måneden, og som behovet for flere timer stiger kan din eksterne marketingchef tilknyttes yderligere. Måske til 1-2 dage om ugen, måske med brug af dennes specialiserede netværk af kompetencer inden for marketingverdenen.

En ekstern markedsføring ressource er ligeledes en god måde at løse udfordringer ved sygdom eller barsel, ved opstart af nye projekter og initiativer, eller i en overgangsperiode hvis der bliver en overgangsperiode i forbindelse med en ansættelse af en ny markedsføringsmedarbejder.

OPLÆG TIL LØSNINGSMODELLER

INTERIM CMO

En Interim marketingchef er løsningen til virksomheder som står over for et større markedsførings-projekt, eller har brug for en plug n’ play løsning ved en akut situation.

Med en ekstern marketingchef får din virksomhed en marketingchef i en aftalt periode, der på faste dage arbejder on-site fra jeres lokation.

En Interim marketingchef har fokus på såvel den strategiske, taktiske og operationelle eksekvering af din markedsføring.

Estimerede timer (mdr):  50 – 70 timer/mdr

  • 50-70 timer månedligt
  • Faste dage, on-site i din virksomhed
  • Primært fokus på content marketing, sociale medier, online annoncering og analytics
  • Inklusiv opstarts-workshop på aktuelle markedsføringsaktiviteter, samt planlægning af nye tiltag.
  • Månedlig statusrapport på markedsføring performance.
  • Strategisk sparring og/eller coaching af medarbejdere

FREELANCE

Tilknyt kompetence og viden til din markedsføring, med en fast tilknyttet ekstern markedsføringsressource.

En ekstern ressource kan være et supplement til din eksisterende markedsføringsressourcer, eller første skridt i en øget markedsføringsindsats.

Du sikrer en kontinuerlig on-going fokus på og optimering af din markedsføring, og kan stadig agere agilt og fleksibelt.

Estimerede timer (mdr): 20-50 timer/mdr

  • 20 -50 timer månedligt
  • Fast dag (4-8 timer), on-site i din virksomhed
  • Primært fokus på sociale medier, online annoncering og analytics
  • Inklusiv opstarts-workshop på aktuelle markedsføringsaktiviteter, samt planlægning af nye tiltag.
  • Månedlig statusrapport på markedsføring performance.

Fra 26.995 DKK Per måned

Fra 13.995 DKK Per måned

Få råd til din B2B markedsføring

Kunne du tænke dig at blive udfordret og få indspark til din markedsføring?

Hvilke markedsføringkanaler kunne være interessante for dig, og hvordan ved du hvilke kundeemner der er mest interessante for dig?

Lad os tage en uforpligtende snak om, hvordan din markedsføring kan skabe flere leads og mere salg?

Det koster dig kun kaffen og en investering på 1-2 timer af din tid.