Kan din online marketing strategi blive inspireret af Hummel?
Svaret er JA, hvordan….klik på linket senere i denne blog.
Det danske sportstøj/tøj brand, Hummel, er sikkert et stort anerkendt brand for mange danskere, men i det store udland er branded ”ingenting”, i forhold til specielt de store giganter som Adidas og Nike.
En position som Hummels direktør, Christian Stadil (og hans stab af medarbejdere), udmærket er klar over. Måske de ligefrem værdsætter, at de dermed kan operere på helt andre måder i deres branding af Hummel produkterne.
I hvert fald giver han, Christian Stadil, i nedenstående interview hos Bloomberg en masse guldkorn til, hvorledes Hummel bevidst forsøger at udnytte deres fordele ved, at være den ”lille spiller” på markedet. Blandt andet i forlængelse af det netop igangværende VM i fodbold, som afvikles i Brasilien.

Klik på billedet, eller på linket her til interviewet med Christian Stadil
De væsentligste punkter som jeg bider mærke i, i det ca 5 minutter lange interview er:
- At Hummel har turde tage en strategisk position, hvor de differentiere sig fra konkurenterne og ikke blot gør hvad andre gør, i en mindre skala
- De har mulighederne I, at kunne være meget mere fleksible I deres approach, netop grundet deres størrelse
- De leder efter de gode historier, som har en vis dybde, og skaber partnerskaber der skal være win win for alle parter.
- At der også er kunder til de virksomheder, som tør gøre tingene anderledes og skille sig ud
Har jeg glemt nogle væsentlige punkter?