2 skridt på vejen mod, at blive opfattet som markedsleder i din branche

 

Hvem vil ikke gerne have, at ens virksomhed blev anset som markedsleder i ens branche? Uanset om du befinder dig på et specialiseret nichemarked eller opererer i et større traditionelt marked, er det fordelagtigt at kunne fremstå som den mest vidende og ledende spiller på markedet.

For mange virksomheder vil det ikke være muligt (eller særlig smart), at overplastre bybilledet med store billboards, busreklamer eller indrykke overbevisende print-annoncer i større medier efter en tilrettelagt plan.

Derimod kan en aktiv indsats med din blog være vejen til, at du fremstår som den der ved mest om lige præcist dine produkter/services på dit marked

Nedenstående giver jeg dig 2 nemme tiltag til, hvordan dine kunder vil begynde at opleve dig som deres primære kilde til værdifuld viden og informationer inden for din branche.

Blog altid med en plan:

Content marketing har du sikkert hørt nævnt før, og vil være en vigtig del i processen. Involver kollegaer/medarbejderne omkring at skabe blog indlæg. Det kan være sælgeren, HR afdelingen, kundeservice etc. De har alle gode historier og en masse viden, som de kan fortælle omkring virksomhedens service/produkter.

Byg en redaktionel kalender og alloker forfattere. Lad dem eventuelt selv vælge deres emne. Således får blog-forfatteren selv mulighed for at vælge et eget emne af interesse. Brainstorm og inspirer dem, så du får de gode værdiskabende historier over for kunden.

Motivation er en væsentlig faktor, i det at skrive blogs. Det skal ikke være en byrde at komme med den gode historie, så motiver dine forfattere så blog indlæg ikke er lig med tvang, deadlines, reminders.

Markedsfør din marketing

Du har publiseret dit blog indlæg, hvilket bringer os til markedsføringen heraf. En god ide er, at have en checkliste liggende, så hele paletten af muligheder aktiveres. Der findes en hav af muligheder til at styre dette. Nedenståede er anvendt Evernote.

Evernote checklist marketing

Således kan du nemt og overskueligt holde styr på markedsføringen af din marketing. Alt efter hvem din virksomhed og dine kunder er, skal du selvføgelig skræddersy DIN egen checkliste.

Husk, at når du bruger Google+ så kommer vi ikke uden op søgemaskineoptimering. Sørg for, at du i din opdatering anvender dine keywords/nøgleord. Dette ligedeles når du benytter din personlige profil, da blogindlægget vil komme frem i søgeresultater med et lille billede.

Google+ Keyword 

 

 

Mads Fischer_Marketing

Ring til MADS

Eller brug det næste minut på at udfylde denne kontaktformular. Så tager jeg kontakt til dig inden for de næste 24 timer.