Social Selling LinkedIn

Sådan får du marketing og salg til at arbejde i samme retning

Mange kan sikkert nikke genkendende til, at marketing og salg ikke altid holder hinanden i hånden. Mærkeligt, for i bund og grund har de to funktioner det samme mål – at skabe omsætning for virksomheden.

Mange kan sikkert nikke genkendende til, at marketing og salg ikke altid holder hinanden i hånden. Mærkeligt, for i bund og grund har de to funktioner det samme mål – at skabe omsætning for virksomheden.

I et landskab der er digitalt drevet, hvor købsprocessen er blevet online er der ikke råd til at marketing og salg arbejder i modstridende retninger. De to afdelinger, eller funktioner om du vil, bliver nød til at sætte sig sammen og arbejder med deres primære mål; Skab omsætning til virksomheden.

I et blogindlæg fra Marketing Automation platformen Act-On, tager man fat i netop denne problemstilling. Her kommer de med en 6-steps plan, som netop skal løse dette.

Du kan læse hele blog-indlægget her

De 6 steps er, i overskrifter:

  1. Definer og arbejd mod et fælles mål
  2. Stærke relationer skabes af god kommunikation
  3. Empati for hinandens funktioner, indsatser og KPI’er
  4. Husk fællesskab, også i hårde tider
  5. Skab systematiske måder at samarbejde på
  6. Kemi, interpersonel såvel som forretningsmæssigt
mads fischer, digital marketing konsulent

VIL DU UDFORDRES PÅ DIN MARKETING?

Ønsker du at blive klogere på dine muligheder inden for marketingverdenen?

Vil du gerne høre mere om hvor jeg ser potentiale for at optimere og udvikle jeres digitale tilstedeværelse?

Så book et GRATIS møde eller RING til mig.