[vc_row][vc_column][vc_column_text]Mange kan sikkert nikke genkendende til, at marketing og salg ikke altid holder hinanden i hånden. Mærkeligt, for i bund og grund har de to funktioner det samme mål – at skabe omsætning for virksomheden.
Men I landskab der er digitalt drevet, hvor købsprocessen er blevet online er der ikke råd til at marketing og salg arbejder i modstridende retninger. De to afdelinger, eller funktioner om du vil, bliver nød til at sætte sig sammen og arbejder med deres primære mål; Skab omsætning til virksomheden.
I et blogindlæg fra Marketing Automation platformen Act-On, tager man fat i netop denne problemstilling. Her kommer de med en 6-steps plan, som netop skal løse dette.
Du kan læse blog-indlægget her
De 6 steps er, i overskrifter:
- Definer og stræb mod et fælles mål
- Stærke relationer skabes af god kommunikation
- Empati for hinandens funktioner, indsatser og KPI’er
- Fællesskab, også i hårde tider
- Skab systematiske måder at samarbejde på
- Kemi, interpersonel såvel som forretningsmæssigt
[/vc_column_text][dt_default_button border_radius=”0px” border_width=”0px” button_alignment=”btn_center” button_padding=”11px 18px 11px 18px” default_btn_bg_color=”#1e73be” font_size=”18″ icon_size=”18″ link=”url:https%3A%2F%2Fwww.b2bmarketingzone.com%2Fedition%2Fweekly-psychographic-ethics-2018-06-16%3Fopen-article-id%3D8421723%26article-title%3D6-steps-toward-sales-and-marketing-alignment||target:%20_blank|” size=”custom”]LÆS BLOGINDLÆGGET: 6 Steps Toward Sales and Marketing Alignment[/dt_default_button][/vc_column][/vc_row]