Leadgenerering spiller en væsentlig rolle for B2B virksomheder, og oftest er netop leadgenerering blandt topprioriteterne for mange ledere. Hvilket igen blev adresseret i CSO Insight 2018-2019 Sales Performance Study
Din hjemmeside spiller en central rolle i dit arbejde med at generere leads, men du kan også bruge andre kanaler. Eksempelvis Facebook Lead Ads i din leadgenerering strategi.
Grundet hjemmesidens vigtighed vil det primære fokus være på at gennemgå, sikre og optimere at denne er egnet til, at skabe en lind strøm af leads af kundeemner.
Det første step i en leadgenerering proces er at hjælpe kunderne med at finde den rigtige information og værdiskabende viden.
Effektive Call to Actions fremstår som vejskilte for dine webbesøgende, og skal overbevise dem om at udføre en ønsket handling der styrker konverteringen.
Har du det rigtige indhold, som skaber værdi i købsprocessen for dine kunder? Hjælper du dine kunder med let at kunne finde det rette indhold, og er din content med til at styrke din leadgenerering?
Et nyere buzzword er H2H (Human2Human), hvilket hentyder til at handel/salg sker mellem mennesker. Værdiskabende indhold er derfor ikke alt. Såvel din hjemmeside som dine landing page skal skabe tillid, og din leadgenerering skal ske på en risikofri måde.
Undervurder ikke hvordan ’du tager dig ud’, når du gerne vil have dine potentielle kundeemners data. Hvad signalerer dine billeder, forklarer du tydeligt hvad dine leads kan forvente, gør du det nemt at konvertere via dine formularer??
Hvad er dit content værd, hvis dine besøgende ikke har tillid til dit brand?!
Leadgenerering er mere end blot indsamling af email-adresser. Via dine formularer kan du progressivt tilknytte mere data på dine leads, som du kan bruge til segmentering og mere målrettet kommunikation til dine kundeemner.
Gennem applikationer som Messenger og Live Chat kan du tage en mere direkte kontakt til kundeemner, hvilket kan skabe en stærk relation og fremskynde købsbeslutninger hvis du kan afdække kundens behov her og nu.