MARKETING AUTOMATION

FOR B2B VIRKSOMHEDER

marketing automation

MARKETING AUTOMATION SKAFFER DIG FLERE OG BEDRE LEADS

Du har sikkert hørt folk tale om marketing automation, men hvorfor er det så interessant, og hvordan kan kan din virksomhed drage fordel af marketing automation? Hvorfor er det at store som små virksomheder benytter marketing automation til kvalificeret leadgenerering, samt til at lukke flere ordre og dermed maksimere værdien af markedsføringsindsatsen?

Marketing automation er et kraftfuldt værktøj i din marketing værktøjskasse, som kan bruges til effektivt at monitorere, profitere og skalere resultaterne af dine markedsføringsaktiviteter.

Samspillet mellem marketing og salg er vigtigt for at få succes med marketing automation. Fordi det kigger på hele processen fra leadgenerering, opbygge tillid samt pleje og uddanne kundeemnet, og ikke mindst at konvertere leads til loyale kunder. Derfor er det interessant for alle virksomheder at fokuserer på en skalerbar og performancedrevet markedsføring.

MARKETING AUTOMATION GIVER DIG INDSIGT I DINE LEADS ADFÆRD

En af de helt store gevinster ved at automatisere markedsføringen, er muligheden for adgang til kontaktdata omkring dine kundeemner.

Det er dog vigtigt at du indsamler den rigtige data til brugen i din marketing automation. Derfor har du brug for en gennemtænkt plan for, hvordan du vil indsamle data, anvende og drage fordel af dine indsigter.

Sørg for at udnyt kraften i din marketing automation platform, til at ’tilpasser og aligne din viden og indsigt i dine kontaktdata, til en optimeret markedsføringsindsats målrettet dine kundeemner.

Virksomheder der implementer marketing automation behøves ikke være hverken skarpere, klogere eller mere kreative end dig, eller dit team; de har bare de rigtige værktøjer i deres arsenal, og et af dem er deres marketing automation platform. Det er disse digitale værktøjer som gør virksomheder i stand til at at levere personlige og relevante oplevelser til alle deres kundeemner – og som skaber viden og indsigt i dine kundeemners adfærd.

marketing automation_leadnurture

STYRK TILLIDEN HOS OG RELATIONEN TIL DINE LEADS

Lead nurturing handler om at være til stede hos dine leads på det rette tidspunkt, med det rette budskab.

Dette medfører at dine leads er mere lydhøre overfor netop din kommunikation, hvilket skaber unikke muligheder din virksomhed til at engagere sig i og med kundeemner ved at reagere på de specifikke handlinger, som de udfører.

Kan du bidrage til at tilføje værdi i dine kunders købsproces, styrker du deres relation og tillid til dit brand og din virksomhed. Hjælp din kunder, besvar deres spørgsmål og bistå deres udfordringer på det rette tidspunkt. Så styrker du din position og mulighed for salg, når kunden er klar til at tage sin endelige beslutning.

Marketing automation er et stærkt værktøj til at styrke potentialet for mere salg og forbedre forholdet til nye som eksisterende kunder, for både B2B virksomheder og webshops. Det essentielle er dog, at du altid har fokus på at tilføje værdi for dine kunder.

TRANSPARENT RAPPORTERING PÅ DINE PIPELINE

Et kendt citat i marketingverdenen er:
“Half the money I spend on advertising is wasted; the trouble is I don’t know which half.”

I dag er rigtig meget af din markedsføring målbart, De fleste platforme som Active Campaign gør den gennemsigtig.

I stedet for at hoppe mellem forskellige systemer som Google Analytics, WordPress, Mailchimp, HootSuite, PipeDrive, Excel med flere, kan de fleste automation platforme samle megen af din data, fra dine marketingaktiviteter, i ét system. Eksempelvis hvad angår data på dine leads aktivitet på hjemmesiden, din e-mail performance, leadgenerering, CRM og pipeline rapportering med mere.

Evnen til at spore, måle og forudsige dine markedsføringsresultater er vigtigt for alle virksomheder, uanset størrelse og branche. Med det rigtige værktøj får du viden og indsigt i hvorledes din markedsføring perfomer, og hjælper dig med at forudsige, hvad (der ikke) fungerer for dine leads og kundeemner.

 

marketing automation_leads2sale_reporting

EKSTERN MARKETINGCHEF

Skræddersyet til dit behov

Tilknyt viden, erfaring og passion.

Fleksibilitet og skalerbarhed

MARKEDSFØRINGSSTRATEGI

Få udviklet operationel rettesnor for markedsføring

Inklusiv intern workshop i din virksomhed

Afklaring på målgruppe, målsætninger m.m.

LEADDETECTOR

Styrk arbejdet med at generere flere leads.

Bedre indsigt i kundeemners adfærd og interesser.

Gør brug af digitale værktøjer.

ADVISOR | RÅDGIVER

Sparring og rådgivning omkring din markedsføring

Kontinuerligt fokus på effekt af markedsføring

Træf bedre beslutninger på bedre grundlag.

Få råd til din B2B markedsføring?

Kunne du tænkte dig at blive udfordret og få indspark til din markedsføring?

Hvilke kanaler kunne være interessante for dig, hvordan kan målrette dine budskaber, og hvordan ved du hvilke kundeemner der er mest interessante for dig?

Lad os tage en uforpligtende snak om, hvordan din markedsføring kan skabe flere leads og mere salg?

Det koster dig kun kaffen og en investering på 1-2 timer af din tid.