logo_high_resolution.png

EN DIGITAL MESSESTRATEGI DER GENERERER FLERE OG BEDRE LEADS​

HAR DU EN MESSESTRATEGI KLAR?

En messedeltagelse kræver megen indsats, både før, under og efter messen. Med en messestrategi gør du din deltagelse mere effektiv og værdiskabende.

Tilstedeværelsen på messer, er for virksomheder en vigtig markedsføringsaktivitet, og måske ligefrem årets markedsføringsmæssige højdepunkt Derfor investere virksomheder mange ressourcer i deres messedeltagelse, såvel menneskeligt som økonomisk.

Med en klar messestrategi som fokuserer på jeres forretningsmæssige målsætninger, opsamles og omsættes jeres indsamlede leads og kontakter til prioriterede og konkrete salgsemner.

En messestrategi gør din deltagelse på messer mere relevant og værdiskabende for dine kundeemner, ligesom dit salgsarbejde bliver mere effektivt og øger din mulighed for et større udbytte af din messedeltagelse.

For mange, specielt de B2B orienterede messer, gemmer det sande potentiale sig ofte efter, at messestanden er pakket ned, og merchandise-bolcherne er delt ud til kollegaerne hjemme på kontoret.

3 FORDELE VED
EN MESSESTRATEGI

  • En messestrategi hjælper dig med at definere og opsætte dine målsætninger for messen. Dette hjælper dig med at fokusere indsatsen og ressourcerne, på de leads der er mest potentielle i forhold til at blive til kundeemner.

  • En messestrategi kan hjælpe dig med at skille dig ud fra konkurrenterne. Dette er med til at skabe synlighed og tiltrække opmærksomhed fra dine potentielle kunder og samarbejdspartnere. Både under messen, men ligeledes efterfølgende.

  • Messestrategien hjælper dig til at opnå et bedre resultat af messedeltagelsen. Det kan være en dyr fornøjelse at være på messer, men ved at fokusere på de mest varmeste leads og målrette ressourcerne effektivt, opnås der bedre resultater en højere ROI fra messen

 

Leads2Sale hjælper dig med at gøre din kommunikation værdiskabende, og målrettet de genererede leads på messen.

Således at dine leads ikke glemmer dig, og du via værdiskabende indhold letter deres beslutningsgrundlag ved, at klæde dem på med yderligere viden og indsigt, om dit produkt eller brand.

Synlighed og eksponering er vigtige faktorer, men for mange B2B virksomheder er messedeltagelsen afgørende i forhold  til leadgenerering og potentielle kundeemner for den kommende periode.

En messestrategi er intelligent markedsføring, hvor du med tracking og leadscoring tager temperaturen på dine leads. Således kan du fokusere din salgsindsats på de varmeste leads, mens du automatisk plejer de leads som endnu ikke er købsparate.

Med en messestrategi lægger vi planen for hvad der skal ske i forhold til at opbygge både relation og tillid hos dine nye leads og henvendelser fra messen. Således at du opnår det fulde potentiale af messen – efter at messeporten er kørt ned og der ikke kommer flere forbi din messestand.

PRIORITER DINE VARMESTE LEADS FRA MESSEN

KAN DU FORSVARE DIN MESSEDELTAGELSE?

En messestand koster penge. Både i form af leje af messestand, udvikling af messestand, markedsføringsmateriale og investereret tid.

Derudover er der udgifter til personale på din stand, hotelværelser, transport, samt mad og drikke. Måske holder du også et arrangement eller spisning for nogle kunde(emne)r en aften.

Hvornår skal man evaluerer og konkluderer resultatet af investeringen og deltagelsen? Ved det førstkommende fællesmøde, efter at messen er afviklet?

Med en messestrategi supporterer du mere end dine investerede kræfter i forbindelse med messedeltagelsen. Din messestrategi skal bidrage til et øget salg, og kan måske præsentere dig for et helt andet billede – af din messedeltagelse – i forhold til om din messedeltagelse var en god forretning eller ej.

Gennem marketing automation kan du nemt holde dig ajour, og følge op på dine nye leads fra messen. Ligesom du tracker på deres adfærd og interesse. Et marketing automationssystem som ActiveCampaign, er fantastiske værktøjer til netop at:

  • Automatisere din markedsføring og kommunikation
  • ’If this then what’ regler, baseret på dine leads digitale adfærd efter messen
  • Definere LeadScoring modeller, i forhold til vurdering MQL og SQL
  • holde styr salgspotentialet hos din leads, via CRM og Pipeline management