DIN MESSESTRATEGI ER VEJEN
TIL EN SUCCESFULD MESSE

FÅ SUCCES MED DIN NÆSTE MESSE

er din MESSESTRATEGI
AUTOMATISK, INTELLIGENT & EFFEKTIV?

For mange virksomheder, specielt inden for B2B markedsføring, er messer en meget vigtig markedsføringskanal. For mange virksomheder er det måske årets markedsføringsmæssige højdepunkt, som holdepunkt.

For mange, specielt B2B orienterede messer, gemmer det sande potentiale for messen sig ofte efter at messestanden er pakket ned og merchandise-bolcherne er delt ud til kollegaerne hjemme på kontoret.

Med en klar messestrategi ved du præcist hvad der skal ske efter messen, i forhold til din pleje og bearbejdning af de nye leads og henvendelser du har fået på messen, således at du opnår det fulde potentiale af messen – efter at messeporten er kørt ned og der ikke kommer flere forbi din messestand.

EN MESSESTRATEGI STYRKER DIT EFTERSALG

Succesfyldt eftersalg i forbindelse med din deltagelse på messer, afhænger af din planlægning før messen.

Det er her Leads2Sale kan hjælpe dig, med at gøre din kommunikation og markedsføring målrettet, værdiskabende, rettidigt og personligt målrettet til de genererede leads på messen.

Du sikrer dig at dine leads ikke glemmer dig, og samtidig hjælper du dem med at lette deres beslutningsgrundlag ved, at klæde dem på med din viden og indsigt.

Sammen dig udarbejder vi strategien for din opfølgning til dine leads, vi udvikler eller bistår i udarbejdelsen af indhold, og vi sørger for at hele dit marketing automation flow er sat op.

PRIORITER DE VARMESTE LEADS FRA MESSEN

Synlighed og eksponering er væsentlige faktorer, men leadgenerering er for mange virksomheder alfa omega for deres messedeltagelse, som måske er essentielt i forhold til leadgenerering og potentielle kundeemner for de næste 12 måneder.

Derfor skal du have fokus på at konvertere de mange besøgende på din messestand, til interesserede leads og potentielle kunder. Afhængigt af messens størrelse, emne og målgruppe, kan du sikkert nikke genkendende til at resultatet af din indsats på messer er, at du kan stå med 500 visitkort eller genererede leads.

Herfra er opgaven at dine leads ikke må ‘glemme dig’. Dette sker ved at du i din opfølgning efter messen er personlig, relevant og frem for alt værdiskabende. Du skal styrke relationen til dine nye leads, skabe tryghed omkring dig og virksomhedens kompetencer, og hjælpe dem i deres beslutningsproces.

Via tracking og leadscoring tager du temperaturen på dine leads, således at din salgsindsats er fokuseret på de varmeste leads. I mens skal din automatiserede markedsføring fortsætte med at pleje (leadnurture) de som endnu ikke er købsparate.

HOLD DIT FOKUS På DE VARMESTE LEADS

  • Med et opsat marketing automation flow (udarbejdet og klargjort før messen), kan du nemt følge op på dine nye leads, og samtidig med at du tracker på deres adfærd og interesse. HubSpot, eller et marketing automationssystem som ActiveCampaign, er fantastiske værktøjer til netop at:

     

    • Automatisere din markedsføring og kommunikation efter messen
    • Opsætte ’if this then what’ regler, baseret på dine leads interaktion og digitale adfærd efter messen
    • Tracke og analysere dine leads besøg på hjemmesiden
    • Definere LeadScoring modeller, i forhold til vurdering MQL og SQL
    • holde styr salgspotentialet hos din leads, via CRM og Pipeline management

GØR DIN MESSEDELTAGELSE
TIL EN GOD INVESTERING

En messedeltagelse er ikke gratis. Du, og dine konkurrenter, investerer både tid og markedsføringskroner inden messen. Dette i form af fantastisk messestand, merchandise og give-aways.

Derudover er der udgifter til selve messedeltagelsen. Du skal have personale på din stand, der lejes hotelværelser og sørges for transport, samt mad og drikke. Måske inviterer du også nogle kunde(emne)r ud en aften.

Evaluerer og konkluderer du outcome af din investering og deltagelse på messen, den førstkommende onsdag, efter at messen er afviklet?

Eller har du en messestrategi for, hvordan du bearbejder og fastholder relationen til din mange nye leads. Således at dine mange investerede kræfter i messedeltagelsen, bidrager til øget salg efter messen, og måske giver dig et helt andet billede – og konklusion – 6 måneder efter messen, i forhold til om din messedeltagel