FÅ MERE SUCCES PÅ DINE MESSER MED EN digital MESSESTRATEGI

Messer er for mange virksomheder en meget vigtig markedsføringskanal. Med en klar messestrategi opnår du det fulde potentiale af messen – og bearbejder dine leads efter at messeporten er kørt ned og der ikke kommer flere forbi din messestand

HØR OM mulighederne med EN MESSESTRATEGI

ER DU KLAR MED DIN MESSESTRATEGI?

Hvordan konverterer du de besøgende på din messestand, til interesserede leads og potentielle kunder?

Hvordan nurture, plejer og prioriterer du de varmeste leads efter messen?

En messendeltagelse kræver megen indsats, både før, under og efter messen. Med en messestrategi gør du din deltagelse mere effektiv og værdiskabende.

For mange virksomheder er deltagelsen på messer en vigtig markedsføringsaktivitet. Hvorfor virksomheder investerer mange ressourcer, såvel menneskeligt som økonomisk, i deres messedeltagelse.

Med en klar messestrategi som fokuserer på jeres forretningsmæssige målsætninger, opsamles og omsættes jeres indsamlede leads og kontakter til prioriterede og konkrete salgsemner.

For mange virksomheder er messer en meget vigtig markedsføringskanal, og måske ligefrem årets markedsføringsmæssige højdepunkt. Med en messestrategi gør du din deltagelse på messer mere relevant og værdiskabende for dine kundeemner, ligesom dit salgsarbejde bliver mere effektivt og øger din mulighed for et større udbytte af din messedeltagelse.

For mange, specielt de B2B orienterede messer, gemmer det sande potentiale sig ofte efter at messestanden er pakket ned og merchandise-bolcherne er delt ud til kollegaerne hjemme på kontoret.

Skal vi tage en snak om hvordan du får mere udbytte af din deltagelse på messer, med en messestrategi?
Marketing Automation

PRIORITERER DU DIN INDSATS PÅ VARMESTE LEADS FRA MESSEN?

Synlighed og eksponering er vigtige faktorer, men for mange B2B virksomheder er messedeltagelsen afgørende i forhold  til leadgenerering og potentielle kundeemner for den kommende periode.

Derfor handler din messedeltagelse om, både at tiltrække besøg til din stand, generere leads, og salg (på og efter messen).

En messestrategi er intelligent markedsføring, hvor du via tracking og leadscoring tager temperaturen på dine leads. Således kan du fokusere din salgsindsats på de varmeste leads, mens du automatisk plejer de leads som endnu ikke er købsparate.

Med en messestrategi lægger vi planen for hvad der skal ske i forhold til at opbygge både relation og tillid hos dine nye leads og henvendelser fra messen. Således at du opnår det fulde potentiale af messen – efter at messeporten er kørt ned og der ikke kommer flere forbi din messestand.

EN MESSESTRATEGI STYRKER
DINE MULIGHEDER FOR SALG

Skal du have succes med dit eftersalg i forlængelse af din deltagelse på messer, er det nødvendigt med et godt forarbejde om hvorledes du vil leadnurture dine nye kontakter. Altså din messestrategi.

Leads2Sale hjælper dig med at gøre din kommunikation værdiskabende, naturligvis målrettet til de genererede leads på messen.

Vi sørger for at dine leads ikke glemmer dig, og at du hjælper dem med at lette deres beslutningsgrundlag ved, at klæde dem på via din viden og indsigt, og hvordan dit produkt kan hjælpe dine kunder.

Sammen med dig udarbejder vi strategien for din opfølgning på messen til dine leads, vi udvikler eller bistår i udarbejdelsen af indhold, og vi sørger for at hele dit marketing automation flow er sat op.

Marketing Automation

Hør erfaringen med en messestrategi fra Ole Andreasen, Vikiallo

FORSVAR DIN MESSEDELTAGELSE MED EN MESSESTRATEGI​

En messestand koster penge. Både i form af leje af messestand, udvikling af messestand, markedsføringsmateriale og investereret tid.

Derudover er der udgifter til personale på din stand, hotelværelser, transport, samt mad og drikke. Måske holder du også et arrangement eller spisning for nogle kunde(emne)r en aften.

Hvornår skal man evaluerer og konkluderer resultatet af investeringen og deltagelsen? Ved det førstkommende fællesmøde, efter at messen er afviklet?

Med en messestrategi supporterer du mere end dine investerede kræfter i forbindelse med messedeltagelsen. Din messestrategi skal bidrage til et øget salg, og kan måske præsentere dig for et helt andet billede – af din messedeltagelse – i forhold til om din messedeltagelse var en god forretning eller ej.

Gennem marketing automation kan du nemt holde dig ajour, og følge op på dine nye leads fra messen. Ligesom du tracker på deres adfærd og interesse. Et marketing automationssystem som ActiveCampaign, er fantastiske værktøjer til netop at:

  • Automatisere din markedsføring og kommunikation
  • ’If this then what’ regler, baseret på dine leads digitale adfærd efter messen
  • Definere LeadScoring modeller, i forhold til vurdering MQL og SQL
  • holde styr salgspotentialet hos din leads, via CRM og Pipeline management

HØR MERE OM DINE MULIGHEDER MED EN DIGITAL MESSESTRATEGI