markedsføringsstrategi og workshop

Markedsføringsstrategi

Har du en markedsføringsstrategi for virksomheden

Markedsføringstrategi som rettesnor

En markedsføringsstrategi for B2B virksomheder skal ikke være en akademisk og forkromet rapport, og for mange er udarbejdelsen af en markedsføringsstrategi ikke øverst på to-do listen. Desværre!

Udbyttet med en markedsføringsstrategi er at have en plan for sin indsats, specielt i en tid hvor udviklingen går så stærkt. Faktisk kan man sige at en strategi hjælper dig med at kunne agere agilt og fleksibelt. Markedsføringsstrategien bør derfor være et centralt element i din virksomhed, og din rettesnor for opnåelse af dine ønskede mål.

En markedsføringsstrategi skal kunne eksekveres, men husk at succesfuld B2B markedsføring er mere end bare at skabe synlighed. Derfor skal din strategien såvel involvere og implementeres i hele virksomheden.

Workshop som fundament for markedsføringsstrategien

Et godt og sikkert hus kræver et godt fundament, og det samme kræver din markedsføringsstrategi. For at kunne ligge dette, starter processen med at vi afholder en marketing workshop. En workshop med deltagelse af nøglepersoner fra din organisation.

Workshoppen afvikles af to grunde. Både for at klæde Leads2Sale på, men ligeledes for at i som virksomhed tager et kig på jeres virksomhed og marked. Dette skaber en fælles forståelse, indsigt og beslutning omkring centrale elementer for strategien, ved at besvare spørgsmål som:

  • Hvor har vores virksomhed vores styrker og svagheder
  • Hvilken position ønsker vi at have i markedet
  • Hvem er vores målgruppe, og hvad karakteriserer dem. Hvilke udfordringer har de, hvordan hjælper vi dem
  • Hvordan er kundens rejse i forhold til at få kendskab til vores produkt, og frem til at de køber

Markedsføringsstrategi fra A-Z

Workshoppen er med til at lægge fundamentet for strategien med indsigten i markedet, kunderne og dig. Med målsætningen for markedsføringen kan vi analysere på om eksempelvis hjemmesiden har brug for tilpasninger, hvilke markedsføringskanaler der kan hjælpe os med at nå målsætningen, og ikke mindst hvordan dette kan ske. Det være sig både digitale kanaler som eksempelvis Sociale Medier og Email marketing, men også om eksempelvis deltagelse på messer vil kunne hjælpe markedsføringen med at opnå sine mål.

Kort sagt vil du stå med en markedsføringsstrategi, som dækker dig ind fra A-Z

  • En implementerbar rettesnor for din markedsføring

  • Opsatte KPI'er for din markedsføring

  • Overblik over tilvalgte markedsføringskanaler

  • Defineret målgruppens pains & needs

  • Allokering af markedsføringsbudget

Få råd til din B2B markedsføring

Kunne du tænke dig at blive udfordret og få indspark til din markedsføring?

Hvilke kanaler kunne være interessante for dig, hvordan kan målrette dine budskaber, og hvordan ved du hvilke kundeemner der er mest interessante for dig?

Lad os tage en uforpligtende snak om, hvordan din markedsføring kan skabe flere leads og mere salg?

Det koster dig kun kaffen og en investering på 1-2 timer af din tid.