Marketing automation er et kraftfuldt værktøj i din værktøjskasse, som du kan bruge til effektivt at monitorere, skalere og profitere på dine markedsføringsaktiviteter.
Succes med marketing automation kræver et stærkt samspil mellem marketing og salg, hvor hele leadnurtureprocessen fra at generere et lead, opbygge tillid samt pleje og uddanne kundeemnet, og at konvertere leads til loyale kunder.
En af de helt store gevinster ved at automatisere markedsføringen, er muligheden for adgang til kontaktdata omkring dine kundeemner.
Det er dog vigtigt at du indsamler den rigtige data. Derfor har du brug for en gennemtænkt plan for, hvordan du vil indsamle data, anvende og drage fordel af dine indsigter.
Sørg for at udnytte maskinkraften i din platform, til at ’tilpasse og aligne din viden og indsigt i dine kontaktdata, til en optimeret markedsføringsindsats målrettet dine kundeemner.
Virksomheder der implementer marketing automation behøves ikke være hverken skarpere, klogere eller mere kreative end dig, eller dit team; de har bare de rigtige værktøjer i deres værktøjskasse.
Det er disse digitale værktøjer som gør virksomheder i stand til at at levere personlige og relevante oplevelser til alle deres kundeemner – og som skaber viden og indsigt i kundeemners adfærd og engagement.
Automatiser marketingarbejdet og supporter salgsarbejdet med flere og bedre leads
Opbyg tillid og relation i hele kunderejsen, og fokuser din salgsindsats på de varmeste leads
Træf beslutninger med transparent data og rapportering på leads adfærd og engagement
Optimer og effektiviser medarbejdernes arbejdsdag med digitale og automatiske processer
Lead nurturing handler om at være til stede hos dine leads på det rette tidspunkt, med det rette budskab.
Du skal tilføre værdi i dine kunders købsproces, opbygge og styrke relationen til dit brand og din virksomhed. Dette kan du med marketing automation, hvor du kan personificerer dialogen – på det rette tidspunkt – og bistå dine leads det helt rette tidspunkt.
Marketing automation er et fantastisk værktøj til at styrke potentialet for mere salg og forbedre forholdet til nye som eksisterende kunder, for både B2B virksomheder og webshops.
Platformen er vigtig, men du skal have en plan for hele kunderejsen. Har du brug for hjælp, så lad os tage en snak om dine muligheder.
Lead nurturing handler om at være til stede hos dine leads på det rette tidspunkt, med det rette budskab.
Du skal tilføre værdi i dine kunders købsproces, opbygge og styrke relationen til dit brand og din virksomhed. Dette kan du med marketing automation, hvor du kan personificerer dialogen – på det rette tidspunkt – og bistå dine leads det helt rette tidspunkt.
Marketing automation er et fantastisk værktøj til at styrke potentialet for mere salg og forbedre forholdet til nye som eksisterende kunder, for både B2B virksomheder og webshops.
Platformen er vigtig, men du skal have en plan for hele kunderejsen. Har du brug for hjælp, så lad os tage en snak om dine muligheder.
Marketing automation er et værktøj du anvender i din digitale markedsføring. Med marketing automation kan du opbygge en tæt relation, samt pleje dine kundeemner igennem kunderejsen med en meget personlig og automatiseret kommunikation.
Ligeledes kan det anvendes til at indsamle data – og udarbejde analyser og rapportering omkring din markedsføring.
Herunder er nævnt nogle af disse:
I den grad!
Mange marketing automation platforme er designet og udviklet til også at omfatte SMV-virksomheder, og kan for SMV virksomheder automatisere forskellige marketingopgaver, og spare dig for tid og penge, og give muligheder for at fokusere på andre opgaver i virksomheden.
Det afhænger naturligvis af hvilken marketing automation platform du anvender, og hvilke funktionaliteter du gør brug af.
Nogle platforme koster fra 100 DKK/mdr til andre enterpriseløsninger som koster flere tusinde kroner om måneden.
Fordi du ganske enkelt kan gøre din markedsføring mere værdiskabende med marketing automation, end du kan med e-mail marketing eller auto-responders.
Marketing automation tilbyder en hidtil uset personalisering af både din marketingkommunikation og indhold på dit website, samtidig med detaljerede analyser og rapporter, som vinder over din indsigt gennem e-mailmarketingrapporter.