5 ting dine sælgere forventer af din Content Marketing

Hele min karriere har omhandlet B2B segmentet. Primært med salg, men også markedsføring rettet mod kundeemner.

Trods mange års erfaringer med salg, føler jeg mig ikke hjemme i betegnelsen; SÆLGER. Men ligeledes er jeg ikke hjemvant som MARKETING.

Min person og kompetencer føler sig langt bedre tilrette i rummet mellem marketing og salgsfunktionerne. Jeg er meget mere ressourcen der binder marketing og salg sammen. En rolle hvor jeg kan arbejde og bidrage med det jeg kan bedst og synes er sjovest, at optimere salgsprocessen.

For det bør ikke være nogen overraskelse at virksomheder i 2014, i langt højere grad skal have en samspillende marketing-salgsindsats. Desværre ser man stadig rigtig mange steder, at marketing har valgt at køre til venstre, mens sælgerne er kørt til højre.

Derfor vil man ikke opnå de store fordele og synergier der er ved, at skabe samspil mellem marketing og salgsfunktionerne.

Selv savnede jeg i min tid som “hardcore” sælger, at jeg blev mere involveret i marketingprocessen. For jeg gad ikke (og er ikke ret skarp til), bare at ringe fra en liste og så spørge en tilfældig indkøber, om han/hun vil høre om mit produkt. Og kom man igennem og fik et møde i stand, så var det stort set op til en sælg, at finde på det materiale som kunne overbevise den potentielle kunde om at gå videre med mig.

I nedenstående præsentation giver jeg dig 5 vigtige elementer til, at binde virksomhedens sælgere tættere sammen med marketing, gennem content marketing disciplinen.

Lad mig endelig høre, hvis du har input til andre vigtige elementer som I benytter, for at skabe alignment hos jer.

IMG_6765

Ring til MADS

Eller brug det næste minut på at udfylde denne kontaktformular. Så tager jeg kontakt til dig inden for de næste 24 timer.