Brug Bitstrip i din Content Marketing

De sidste par måneder har du med stor sandsynlighed bemærket, at flere af dine venner på Facebook har smidt ”personalized comics” op på deres væg. De såkaldte Bitstrips, er en visuel måde at interagerer med ens venner, i form af små personlige komiske illustrationer ala dem du kender fra avisernes bagsider (du ved hvad jeg mener, hvis du er ”gammel” nok 😉  )

Bitstrip bølgen startede for 1 års tid siden, men først her på det seneste at det virkelig har fået vind i sejlene. På kun 7 måneder nåede de mere end 10 millioner brugere. Imponerende uden at starte med en krone på lommen.

Men hvorfor kan Bitstrip bruges i din content marketing. Herunder kommer 6 bud på dette

Platform for konsistens.

Det er naturligvis ikke platformen som skaber kontinuitet, men med Bitstrip har du adgang til en sjov og brugervenlig platform eller app, hvor du kan skabe din kontinuitet. Bitstrip tilbyder en masse templates af forskellige situationer og personligheder, som gør at du relativt nemt kan skabe dine egne sjove comics og gøre dette løbende.

Skab værdi.

Konsistens er ligegyldigt, hvis du ikke tilfører værdi. Med Bitstrip kan du have forskellige tilgange til, hvordan du vil skabe værdi. App’en er baseret på humør og nemt grin, men kan også anvendes til at fortælle en historie, uddanne dine kunder med mere. Du gør det blot på en visuel og illustrativ måde, som gør det nemt at modtage for modtageren.

Vær autentisk og unik

Bitstrip er ikke kun for Comedy Zoo eller andre i underholdningsbranchen, men kan bruges af mange virksomheder. Grundet de tegnede personer og personligheder, kan du sagtens være autentisk omkring din virksomhed og dit brand. Faktisk kan Bitstrip være hjælpen til, hvordan revisoren (sorry) kan komme af med sit ry, ved at skabe sit eget univers og sin egen unikke stemme.

Budskab med viralt potentiale

Kender du dine kunder, deres behov, deres humor? I så fald har du potentialet til, at skabe sjove og skæve historier dine fans/kunder spreder. Et gennemtænkt univers kan sprede dit navn til nye markeder og nye kunder. Du skal blot huske ovenstående regler :).

Involvering af fans

Jeg ser sociale medier som en distributionskanal for dit indhold, og et sted hvor du skal involvere og engagere dig med dine tro følgere. Igen er der muligheder med Bitstrip. Det kunne være gennem konkurrencer om de bedste Bitstrips, med udgangspunkt i en situation hvor kunden er i berøring med virksomhedens produkt.

 = Storytelling

Den store opsummering af ovenstående er storytelling. Fortæl den gode historie, gør det konsistent og med værdi for kunden. Alt sammen selvfølgelig med autenticitet og ægthed. Men det er jo også hvad lige netop content marketing omhandler.

Du skal altså ikke bruge Bitstrips en gang, hver kvartal, og tro du opnår kæmpe succes. Det kræver den gennemtænkte og målrettede indsats. Mn mulighederne for succes, de er absolut tilstede.

mads fischer, digital marketing konsulent

VIL DU UDFORDRES PÅ DIN MARKETING?

Ønsker du at blive klogere på dine muligheder inden for marketingverdenen?

Vil du gerne høre mere om hvor jeg ser potentiale for at optimere og udvikle jeres digitale tilstedeværelse?

Så book et GRATIS møde eller RING til mig.