Sådan skaber du indhold der sælger

 

Der snakkes meget om content marketing, med rette, i disse tider. Men hvordan skaber man indhold som også sælger. At kunne sende et relevant budskab om dit produkt eller service på det rigtige tidspunkt, vil såvel forhøje efterspørgslen samt forbedre resultatet af din salgsindsats.

Det gode indhold driver trafik til dit website, generere flere leads/ salgsemner, styrker brandet, og kan være med til at uddanne dine kunder og kundeemner inden for dit produkt.

Men hvordan får du det maksimale ud din content marketing indsats?

1. Content marketing er ikke salgskampagner – har du for megen fokus på salget, vil dit indhold hverken begejstre eller inspirere kundeemner. Begge kritiske komponenter i indhold marketing.
Eksempel: Unisports egen Web-TV kanal

 

2 . Det er relevant – generiske materialer uden relevans for læseren, vil ikke give dig succes med indholds markedsføring. Når du skaber dit indhold, skal du hele tiden have din kunde/persona i tanker og sørge for at indholdet vil være nyttigt for modtageren.
Eksempel: E-conomics E-copedia

 

3 . Besvarer spørgsmål – indhold markedsføring bør besvare kundernes spørgsmål eller løse et problem. Derfor kan dit indhold med fordel anvendes i kundeplejen / customer service.
Eksempel: Silvans Gør-det-selv videoer

 

4. Godt og fangende – Uanset om dit indhold er skrevet, filmet eller tegnet, så læg noget fokus i det. Det kan give bagslag, ikke at fokuserer nok på produktionen af ens indhold. Ikke kun hvad angår dårlige resultater omkring selve indholds markedsføringen, men kan skade virksomhedens omdømme og brand.
Eksempel: Just Eats knap så heldige ”Bøf og Blowjob” indsats… (Dårlig håndarbejde….?!?!?!)

 

5. Dokumenter og bevis – Dit indhold har trods alt til formål at støtte virksomhedens mål, hvorfor dit indhold kan virke partisk. Sørg for at dit indhold dokumenteres eller bevises, eksempelvis gennem citater og testimonials eller gennem faktiske målinger og statistikker.
Eksempel: Work Out Pedersen – Personlig træner

 

6. Understøtter virksomhedens formål – hvis dit indhold ikke understøtter forretningsmæssige mål på nogen måde, så kan det betegnes som spild af ressourcer at producere. Hold altid de forretningsmæssige mål i tankerne, når du skaber content.
Synes ovenstående eksempler, alle er virksomheder som skaber indhold der understøtter virksomheden produkter og mål.

 

Har du eksempler på andre, som enten er gode på et eller flere af ovenstående punkter, så smid dem gerne i kommentarfeltet til inspiration for os alle.

Måske du ligeledes vil tilføje yderlige punkt/bud til listen over, hvordan man skaber sælgende content.

Afslutning….. Har du gode eksempler så smid dem endelig ind i kommentarfeltet, så vi alle kan blive inspireret

Mads Fischer_Marketing

Ring til MADS

Eller brug det næste minut på at udfylde denne kontaktformular. Så tager jeg kontakt til dig inden for de næste 24 timer.