Skab flere leads gennem en enkel og effektiv infrastruktur til Leadgenerering

Kunsten at kunne generere nye leads, er uden tvivl en væsentlig facet, i en virksomheds kamp for at opretholde udvikle en løbende omsætning. Men for at virksomheder opnår dette, kræves der en indsigt i interne processer samt infrastrukturen, som binder alle processens led sammen fra branding, og opsætning af møder, til kundeservicen der leveres efter salget.

I mange år har markedsføringsfolk kunne snige sig uden om en af deres vigtigste arbejdsområder. Nemlig at levere salgsklare leads til salgsfolkene, og har i stedet fokuseret deres ressourcer på værdiløse analytiske værktøjer.

Den digitale udvikling, ændrede købsprocesser vil kræve, med respekt for B2B virksomheders til leadgenerering, en total renovering og eftersyn for at kundens interaktion og berøring med virksomheden supportere og skaber en strøm af salgsklare B2B leads.

Så mens andre markedsførings folk fokuserer på, at beslutte sig for hvilken strategi der virker, bør du begynde med at forbedre dine kampagner/aktiviteter med disse ideer, for at styrke din leadgenerering.

Optimer dine landing page

Kalenderen siger 2014 (snart 2015) og vores tid er blevet digital. Virksomheders salg afhænger uanset størrelse, marked og produkt af, hvilken trafik der skabes digitalt, samt hvordan du opsætter dine landing page. Har du de rigtige værktøjer, som holder dit publikum fanget og nysgerrig på det som du kan fortælle dem. Og her snakker jeg ikke om en nogenlunde pæn ”om virksomheden” side.

Dine landing page skal signalere kvalitet, professionalisme, og være så attraktiv for dine kunder at de ikke kan eller vil undgå denne. Og så skal de generere leads og data på disse.

Effektiv lead management database

Du står nu med en liste af leads, hvordan vil du holde styr på alle disse potentielle kunder? Nogle har først lige hørt om din virksomhed, nogle overvejer dig, mens andre ønsker dit produkt allerede i dag. Du bliver nød til at kunne styre disse leads, og pleje dem alt efter hvor de befinder sig i købsprocessen. Der findes mange lead management systemer (ikke at forveksle fuldstændigt med CRM), som tillader dig, at styre og lede dine potentielle kunder, og hele tiden give dem den rigtige information på det rigtige tidspunkt. Altså når kunden har et behov, og ikke når du har tiden.

Tilstedeværelse på flere kanaler

Der er intet i vejen for, at dele billeder, historier eller andet relevant indhold til andre mennesker.  For vi lever i en informationstid, og som markedsføringsfolk med ansvar for at sprede virksomhedens budskab og brand, er vi i høj grad afhængige af sociale medier. Men i lige så høj grad må vi ikke glemme kanaler som messer, telemarketing og specielt email, som alle er medspillere i kampen om at konvertere leads til kunder.

Opsummeret:

Opsummeret, drejer en god infrastruktur for leadgenerering om, primært at acceptere at tiderne har ændret sig og er blevet digitale. Det bliver virksomhedernes marketing og salgsprocesser nød til, at indordne sig under.

  • Derfor skal landing pagen være så attraktiv for et lead, at de vil oplyse deres data til dig.
  • Med et lead management system, skal du herefter pleje kunden gennem salgets faser, ved at hele tiden at være på forkant med kundens behov og udfordringer.
  • Slutteligt skal du være tilstede på forskellige (værdiskabende) kanaler, hele tiden med en sammenhængende og værdiskabende kommunikation.
Mads Fischer_Marketing

Ring til MADS

Eller brug det næste minut på at udfylde denne kontaktformular. Så tager jeg kontakt til dig inden for de næste 24 timer.