Hvorfor skal du have en Blog kalender

Ved brug af de rigtige værktøjer, vil du på ingen tid kunne være på vej mod stjernestatus inden for blogging, i din branche.

Vi ved alle, at tid er den vigtigste faktor i skabelsen af nyt content, og som hårdt arbejdende ved vi hvor værdifuld tid er. Der er ikke tid og råd til tidsspilde som kan koste dyrt for virksomheden. Derfor er det vigtigt at du og dine kollegaer/medarbejdere arbejder effektivt via optimerede metoder.

En redaktionel kalender for dine blog indlæg, vil kunne hjælpe dig med at spare tid og penge.

Hvorfor skabe en redaktionel kalender for blog indlæg?

Selv de mest organiserede og strukturerede mennesker, oplever fra tid til anden at blive udkørte eller flosset i sømmene, og miste overblikket (om end kun et ”split sekund”).En kalender der holder styr på udgivelsen af blogs, vil kunne afhjælpe selv disse personer. Det eneste du så selv skal gøre er, at skrive selve blog indlægget.

Kalenderen hjælper dig med at strukturere hvilke emner dine blogs skal berøre. Du kan holde styr på deadlines, hvem der er ansvarlig for hvert enkelt blogindlæg mm.
Du sætter altså tingene i system, og undgår det høje stress-niveau fem minutter i deadline.

En kalender der styrker din SEO!

Ud over styring af emne, forfatter og deadline, vil en kalender kunne hjælpe dig i din SEO optimering. Når du kender emnet vil du også nemt kunne fastlægge hvilke keywords/søgeord, som er væsentlige. Således kan du nemt arbejde med din on-page optimering i form af Titles, Headings m.m.

Dit kendskab til din branche og marked hjælper dig samtidig med, at kunne spotte hvilke eksterne sites der kunne være interessante for dit blog indlæg. Og på den måde begynder du at tænke link-building ind i dine blog indlæg.

Dermed er blog kalenderen ikke kun til gavn internt, men bliver også et værktøj i din online marketing tilgang

Hvad skal/kan din kalender indeholde?

  • Forfatter
  • Deadline
  • Emne
  • Keyword(s)/Søgeord
  • Eksterne Sites (for links)
  • Target persona/Målgruppe
  • Call-To-Action (Hvor vil vi konvertere brugeren hen efter blog indlæg)

Hav en fuld blog pipeline og skab effektivitet

Med et værktøj som en blog kalender sikre du dig, at du altid har en liste af ideer for kommende blogs. Overvej at afholde brainstorm sessions, hvor ideer til kommende blogs kan blive nævnt. Ligeledes er dette et godt sted og tidspunkt at uddelegere forfatteransvar for de enkelte blog indlæg.

Lad det være slut med, at sidde i sidste minut og stresse over det kommende blog indlæg. Blog kalenderen vil gøre dig og dit team mere effektive og målrettede. Du kender i forvejen til emnet, og kan måske researche på dette nogle dage i forvejen. Du ved hvilke søgeord som er vigtige for indlægget. Plus du har identificeret potentielle eksterne sites, som kunne være interessante for promovering af bloggen.


Styrk opfattelsen af dit brand i dit marked.

Når det kommer til at producere nyt indhold til din blog, må hyppigheden af nye blogs ikke holde dig tilbage. Det er vigtigt, at du rutinemæssigt og med jævne mellemrum udgiver nyt indhold til dit site. Hvem ville abonnere på en avis man var usikker på hvor ofte ville blive udgivet??

Et konstant flow af blog indlæg som skaber værdi hos læseren, får denne til at vende tilbage jævnligt fordi de ved, at det er hos dig de finder informationen de har brug for. Ellers finder de et andet sted at finde denne information, og med stor sandsynlighed vil dette være hos din konkurrent.

mads fischer, digital marketing konsulent

VIL DU UDFORDRES PÅ DIN MARKETING?

Ønsker du at blive klogere på dine muligheder inden for marketingverdenen?

Vil du gerne høre mere om hvor jeg ser potentiale for at optimere og udvikle jeres digitale tilstedeværelse?

Så book et GRATIS møde eller RING til mig.